sobhe-no.ir
978
دوشنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۹
12
خبر

«افسانه پری دریایی» اولین تئاترآنلاین رسمی کشور، امشب در تیوال پخش می‌شود

تئاترآنلاین؛ دروازه یک مسیر نو

امروز «افسانه پری دریایی»، تئاتر آنلاین را برای اولین‌بار به‌طور رسمی در کشور به نمایش می‌گذارد. تالار هنر، میزبان این تئاتر ویژه کودک‌و‌نوجوان است تا راس ساعت 20‌شب، ازطریق تیوال، آخرین اثر رضا بیات را به خانه‌های مردم ببرد و کودکانی را که در خانه‌هایشان حبس شده‌اند، سر حال بیاورد. اما آیا حال و اوضاع تئاتر کشور با این راهکار روبه‌راه خواهد شد؟ از گوشه‌وکنار اخبار تئاتر، صدای تهدیدها و فرصت‌های کرونا به گوش می‌رسد. برخی، ضعیف شدن اقتصاد تئاتر و اهالی آن را در نتیجه شیوع کرونا و تعطیلی تماشاخانه‌ها هشداری جدی می‌دانند و دستگاه‌های متولی را مورد انتقاد قرار می‌دهند و برخی دیگر، با نگاه به بسترهای جدیدی که برای فعالیت تئاتری‌ها ایجاد شده، دوره کرونا را آغاز عصر جدیدی برای آشتی تئاتر با شیوه‌های نمایش مجازی از جمله تئاتر آنلاین و فیلم‌تئاتر می‌دانند.

صبح نو

خبر

«سیدنظام‌الدین موسوی»‌رییس فراکسیون رسانه و فضای مجازی شد
نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند  و سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی از برگزاری انتخابات هیات‌رییسه این فراکسیون و انتخاب سیدنظام الدین موسوی به عنوان رییس آن خبر داد. محمد سرگزی، سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: در جلسه انتخابات هیات‌رییسه فراکسیون، سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران به عنوان رییس فراکسیون، لطف‌الله سیاهکلی، نایب‌رییس، معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار و محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه به عنوان دبیران فراکسیون و محمد سرگزی، نماینده مردم زابل نیز به عنوان سخنگو انتخاب ‌شدند. یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم حضور نمایندگانی است که در حوزه رسانه به صورت تجربی، علمی و آکادمیک کار کرده‌اند. از این رو امیدواریم با حضور این افراد روزهای نویدبخشی را در حوزه رسانه و فضای مجازی کشور شاهد باشیم. این فراکسیون با همکاری و همفکری اعضا و اصحاب رسانه با هدف رفع خلأهای قانونی درحوزه رسانه و فضای مجازی ورود جدی به این حوزه خواهد داشت.
 
اعلام آمادگی اکثر گروه‌‌‌های نمایشی 
برای اجرا در سنگلج 
مدیر تماشاخانه سنگلج گفت: ما و کارگردان‌‌‌های تئاتر و مخاطبان نمی‌توانیم این شرایط را به طور کامل برنامه‌ریزی کنیم، پس تصمیم داریم همزمان با موقعیت‌‌ها پیش برویم؛ با این حال افقی هم از آینده در ذهن‌مان داریم. به گزارش فارس، پریسا مقتدی، مدیر فعلی تماشاخانه سنگلج گفت: تا ابتدای تیر این سالن نیز چون سالن‌‌‌های دیگر تئاتر از سوی ستاد مقابله با کرونا تعطیل بود. بگذریم از همه روند پاک‌‌سازی و ضدعفونی در دوران تعطیلی اما با بازگشایی سالن نیز شاهد کنترل مراجعه‌کنندگان با دستگاه تب‌سنج در بدو ورود، ضدعفونی بخش‌‌‌های مختلف سالن قبل و بعد از نمایش، الزام استفاده از ماسک، حفظ ظرفیت 50درصدی سالن، روکش یک‌بار مصرف برای صندلی‌ها، رعایت بهداشت اتاق‌‌‌های گریم، میزانسن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و... بودیم.
 
تجربه آهنگساز پیشکسوت 
از ابتلا به کرونا
سید محمد میرزمانی، آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت، در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود پس از رهایی از بیماری کرونا، از آغاز پژوهش برای ساخت چند قطعه حول محور آثار شاعران کلاسیک ایرانی خبر داد. سید محمد میرزمانی که مدتی است از بیماری کووید ۱۹ رهایی یافته، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی بیان، کرد: خدا را شاکرم که با مراقبت و قرنطینه کامل توانستم بیماری کووید ۱۹ را از سر بگذرانم و بار دیگر بتوانم به فعالیت‌هایم در موسیقی بپردازم. وی افزود: متاسفانه من سال‌های زیادی است که دیابت دارم و در این مدت نیز نهایت تلاش خود را انجام دادم تا نسبت به رعایت موارد پیشگیرانه برای بالا رفتن قند کارهایی را انجام دهم. در اواخر زمستان سال گذشته بود که باید نسبت به ترمیم و درمان دندان‌هایم اقدام می‌کردم و به دلیل همین ماجرای بالا بودن قند خون، روند درمانی دندان‌هایم با مشکل مواجه می‌شد. به هر حال شرایط دندان‌هایم به شکلی بود که حتماً باید نسبت به ترمیم و درمان آن اقدام می‌کردم. به همین منظور به پزشک مربوطه مراجعه کردم.

نمی‌خواهم کتاب‌های عامه‌پسند را 
بکوبم
ناتاشا امیری با اشاره به تفاوت کتاب‌های عامه‌پسند و «وزین» می‌گوید: بودن کتاب‌های عامه‌پسند بهتر از نبودن‌شان است و نمی‌خواهم کتاب‌های عامه‌پسند را بکوبم. این نویسنده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ویژگی‌های رمان‌های عامه‌پسند و پرفروش و اینکه آیا لزوما یکی هستند یا گاهی با هم اشتباه گرفته می‌شوند، اظهار کرد: زمانی که ۱۲، ۱۳ سال داشتم، کارهای به‌اصطلاح عامه‌پسند می‌خواندم؛ البته رمان‌های دیگری مثلا «دن آرام» میخائیل شولوخوف را هم می‌خواندم،  من آن زمان متوجه می‌شدم ساختار داستان‌های عامه‌پسند ایراد دارد، جمله‌ای غلط یا خیلی سطحی است. او در ادامه گفت: کارهای پاورقی و عامه‌پسند زبان شلخته‌ای دارند و زبان برای آن‌ها بیشتر جنبه ابزاری دارد.

captcha
شماره‌های پیشین