sobhe-no.ir
39
دوشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۵
11
دومین تیزر سینمایی کتاب هم رونمایی شد

قلقلک برای خرید کتاب

اپلیکیشنی که اطلاعات را محصور می‌کند

زندانی به بزرگی مخاطبان تلگرامی

صبح نو

دومین تیزر سینمایی کتاب هم رونمایی شد

قلقلک برای خرید کتاب

  مراسم رونمایی از دومین تیزر سینمایی کتاب، روز گذشته در محل سینما آزادی برگزار شد. به گزارش «صبح نو» این دومین تیزر سینمایی است که برای تبلیغ یک کتاب ساخته می‌شود. این تیزر محصول مرکز رسانه‌ای شیرازه است که به کارگردانی آقای اصغر عباسی و تهیه‌کنندگی مرکز رسانه‌ای شیرازه و باشگاه فیلم سوره برای کتاب «رویای نیمه شب» ساخته شده است. خانم‌ها ثریا قاسمی و ماه‌چهره خلیلی و آقای عباس غزالی از هنرمندانی بودند که در این تیزر 6 دقیقه‌ای ایفای نقش کردند.

ماه‌چهره خلیلی از بازیگران این تیزر، ساخت چنین محصولات تصویری را برای تبلیغ یک کتاب مفید دانست و اظهار امیدواری کرد که چنین آثاری بتوانند در حد یک قلقلک، مخاطب را برای خرید کتاب، ترغیب کنند: «همین که مخاطب تحریک شود بعد از دیدن چنین تیزری، برود و کتاب را بخواند.»

برای کتاب‌های شعر هم تیزر بسازید
آقای سعید بیابانکی هم که به عنوان مجری در مراسم حضور داشت با استقبال از طرح ساخت چنین آثاری درخواست کرد برای کتاب‌های حوزه شعر هم روزی چنین اتفاقی بیفتد تا اقبال مخاطبان به این کتاب‌ها هم بیشتر شود. بیابانکی همچنین با اشاره به تأثیر فیلم و سینما بر فروش کتاب به فیلم «هامون» اشاره کرد و افزود: «اکران این فیلم در آن دوره بر بازار کتاب هم تأثیر داشت. یادم است که دوستان کتابفروش برایشان سؤال شده بود که مثلاً کتاب آسیا در برابر غرب آقای شایگان چرا یک‌باره با افزایش فروش مواجه شده است!»

پخش 40 تیزر تصویری-تبلیغی کتاب در 2 سال
آقای احمد ذوعلم مدیر مرکز رسانه‌ای شیرازه در بخش‌هایی از این مراسم گفت: «این تیزر 6دقیقه‌ای در سینماهای حوزه هنری، شبکه‌های تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی توزیع خواهند شد.» ذوعلم با اشاره به همکاری صداوسیمای جمهوری اسلامی افزود: «رویکرد سازمان در چهار سال اخیر نسبت به بحث کتاب و ترویج آن کاملاً محسوس و ملموس شده است. همچنین در 2 سال اخیر هم حدود 40 تیزر تصویری و تبلیغی برای کتاب‌های گوناگون از شبکه‌های تلویزیونی پخش شده که انصافاً جای تقدیر دارد.» مدیر این مرکز تخصصی رسانه‌ای کتاب با گلایه از فعالان فرهنگی گفت: «متاسفانه دوستان فعال فرهنگی در حوزه‌های گوناگون نسبت به کتاب، التفات و توجه لازم را ندارند.» وی همچنین با اشاره به فروش کتاب در طرح «کتاب و زندگی» گفت: «فروش کتاب در این طرح کاملاً فروش مردمی بوده و تا حد امکان سعی کردیم از فروش‌های سازمانی و ارگانی جلوگیری کنیم.»

captcha
شماره‌های پیشین