sobhe-no.ir
1406
چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
11
گفت‌وگوی «صبح‌نو» با مدیر شبکه چهار همزمان با روزهای پایانی مسوولیتش

روزانه برای برنامه ها می جنگیدم

میلاد نجفی / چه بخواهیم و چه نخواهیم، رسانه ملی همچنان رسانه مرجع ایران است. شبکه‌های سیما هرکدام بسته به قدمت، فضای برنامه‌ها و... میزان مخاطبان مختلفی دارند اما به استناد داده‌های آماری، حتی کف مخاطب تلویزیون از سقف مخاطب بسیاری از بسترهای دیگر رسانه‌ای بیشتر است. در فروردین سال75 بود که شبکه چهار سیما با شعار «شبکه چهار، شبکه دانایی» آغاز به کار کرد. طرح تاسیس شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۴ شمسی با هدف جذب مخاطبان خاص و با شعار شبکه فرهیختگان و نخبگان به تصویب رسید. تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی در حوزه‌های علمی، فرهنگی، هنری و دینی با پشتوانه تحلیلی غنی‌تر از اهداف اصلی تاسیس این شبکه است و اینکه شبکه بتواند بستری برای مشارکت نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان جامعه در برنامه‌های کلان و خرد نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان نظرات و آرا و نقدسازی مسائلی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و تعاملی افکار و اندیشه‌های گوناگون در جهت ارتقای سطح اندیشه‌ورزی باشد.

شماره‌های پیشین