سالهاست که ماه مبارک رمضان در کنار جایگاه رفیع معنویاش، در رسانه ملی هم در کنار ایام عید نوروز، جزو مهمترین فصلهای سیما به حساب میآید. مدیران و برنامهسازان رسانه ملی، ماههای منتهی به ماه رمضان را برای برنامهریزی، طراحی و ساخت سریالها و ویژهبرنامهها سپری میکنند. معاونت سیما، معارف، گروههای فیلم و سریال و... برنامهریزی گستردهای در این زمینه انجام میدهند. کافی است که یک جستوجوی ساده انجام بدهید تا متوجه شوید که بسیاری از سریالها و برنامههای موفق تلویزیون در دو دهه اخیر محصول تولید و پخش در ماه رمضان بوده است. به نوعی میتوان گفت که دیگر این ماه عزیز خودش به یک فصل برنامهسازی تبدیل شده است؛ البته به دلیل حساسیتها و همچنین حجم کار، تمام تولیدات تلویزیون در رمضانهای سالهای اخیر با اقبال روبهرو نشده و برخی از آنها با شکست مواجه شدهاند.