میلاد نجفی / انتخاب عنوان «رسانه ملی» برای سازمان صداوسیما دارای فلسفه و پیام مشخصی است. یعنی این رسانه قرار است در چارچوب قوانین کشور، تریبون و محلی برای حضور و فعالیت تمام سلایق کشور باشد. یعنی قرار است تا جایی که معذوریتی نباشد از تمام ظرفیتها استفاده شود تا مخاطب حداکثری پای تلویزیون بنشیند. جذب مخاطب حداکثری نیازمند مرجعیت رسانهای است. وقتی مخاطب به سمت رسانه ملی هدایت میشود که این مجموعه دارای مرجعیت رسانهای باشد و مرجعیت رسانهای هم فرمولهای خودش را دارد. در روزگاری که رقبای داخلی و خارجی فراوانی برای رسانه ملی پدیدار شده و در این بازار رقابتی آنها محدودیتها و معذوریتهای به مراتب کمتری دارند، کار رسانه محبوب و نوستالژیک ملیمان بسیار سختتر از گذشته است. این به آن معناست که مدیران صداوسیما باید در چند بعد برنامهریزی تازهای داشته باشند. در کنار مدیریت مالی و چابکسازی سازمان، یکی از مهمترین اقدامات حفظ سرمایههاست.