ماجرای زندان اوین و انتشار برخی تصاویر از درون این زندان که نشان میداد برخوردهای درستی با برخی متهمان حاضر در این ندامتگاه نشده است، موجب رسیدگی فوری و قاطع نسبتبه سهلانگاریهای صورت گرفته شد. در این زمینه دادستانی کل کشور و همچنین مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه با فوریت وارد ماجرا شده و دستور رسیدگی به این مساله را صادر کرده و در دستورکار قرار دادند. براساس اطلاعیهای که این دو مرکز منتشر کردند مشخص شد از ناحیه بعضی از ماموران زندان تخلفاتی صورت گرفته که بلافاصله دستور داده شد هرچه سریعتر متخلفان تحت تعقیب قرار گرفته و حسب مورد به تخلف آنها رسیدگی شود. همچنین رییس قوهقضاییه هم به دادستان کل کشور ماموریت داد سریعا به موضوع رسیدگی و نتیجه را گزارش کند. بعد از این دستور بود که حجت الاسلام والمسلمین منتظری بلافاصله، با مشخص کردن کمیتهای متشکل از کارشناسان حوزههای مختلف مرتبط با موضوع دستور استقرار این کمیته را در زندان اوین صادر کرد. سه روز پس از استقرار این کمیته تخصصی و بررسی تصاویر زندان اوین بود که دادستان کل کشور با تشکیل یک تیم چهار نفره از بخشهای مختلف زندان بازدید، با مسوولان و ماموران بخشها و همچنین با تعدادی از زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار و گفتوگو کرد. پس از بررسیهای بهعملآمده درمورد زوایای مختلف موضوع، اولین گزارش در این خصوص به رییس قوه قضاییه گزارش ارائه شد. سخنگوی قوه قضاییه هم در نشست اخیر خود با اصحاب رسانه از شناسایی ۶نفر خبر داد که درحالحاضر چهارنفر به دادسرای نظامی و دونفر به دادسرای انقلاب معرفی شده و برخی بازداشت هستند. همچنین برای دو نفر دیگر دستور احضار صادر شده و با برخی متخلفان در زمان خودش برخورد شده است، اما دادستان تهران هم روز پنجشنبه در زندان اوین حاضر شد و از نزدیک با زندانیان بندهای مختلف دیدار کرد و مشکلات آنها را بدون واسطه شنید.
فائزه مومنی / تدریس دروس نظری و تئوری بهصورت مجازی ممکن است ولی هنرآموزی را که به حضور در کارگاه و کار با ابزار و تجهیزات نیاز دارد نمیتوان کاملا مجازی آموزش داد. هنرجویانی که در هنرستانهای فنیوحرفهای یا کاردانش مشغول به تحصیل هستند برای آموزش به حضور در کارگاههای آموزشی و استفاده از ابزار و امکانات نیاز دارند. هنرجوی رشته مکانیک باید از نزدیک، باز و بسته کردن موتور خودرو را ببیند و خود آن را انجام دهد یا هنرجوی رشته برق باید با حضور در کارگاه و استفاده از ابزار بستن و باز کردن، مدارهای الکتریکی را بیاموزد و بهصورت کلی هر هنر یا مهارتی نیازمند آموزش حضوری و عملی است. مسوولان آموزشوپرورش مدام انتقادات وارده به بازدهی آموزشی را رد کردند و همزمان اطمینانخاطر دادند که برای رشتههای فنی با دورههایی که برگزار میشود، مشکلی ایجاد نمیشود اما معلمان و فعالان صنفی چیز دیگری میگویند.