sobhe-no.ir
1242
شنبه، ۰۶ شهریور ۱۴۰۰
11
گفت‌وگوی «صبح‌نو» با بنیان‌گذار استارتاپ هنری «آرتیبیشن»

خرید هنرهای تجسمی در ایران نیاز تلقی نمی‌شود

سمانه استاد / در این روزهای کرونا با توجه به اینکه مردم بیشتر به خریدهای آنلاین رو آورده‌اند، بسیاری از استارتاپ‌هایی که نیازهای اساسی مردم را عرضه می‌کنند با رشد خوبی روبه‌رو شده‌اند. اما علاوه بر این‌ها، خرید و فروش آثار هنری نیز یکی از فعالیت‌هایی است که این سال‌ها در قالب استارتاپ «آرتیبیشن» انجام شده است و زمانی این استارتاپ شروع به فعالیت کرد که هنوز بازار خریدهای آنلاین این‌قدر داغ نشده بود. این استارتاپ در سال‌های اخیر شیب صعودی رشد را طی کرده و ازجمله استارتاپ‌هایی نبود که به‌واسطه کرونا یکباره با رشد شدیدی روبه‌رو شود. «حسین محسنی»، بنیان‌گذار استارتاپ هنری «آرتیبیشن»، دانش آموخته کارشناسی‌ارشد MBA بوده که از سال91 وارد حوزه‌های کسب‌وکار نوین شده است. وی پیش از آرتیبیشن نیز استارتاپ‌های دیگری را تجربه کرده و از سال93 عملا این استارتاپ را راه انداخته است. در آرتیبیشن فضایی ایجاد شده تا هنرمند، گالری‌دار و مجموعه‌دار بتوانند آثار خود را به‌صورت آنلاین ارائه داده و خریدوفروشی مطمئن را تجربه کنند. در این مجال با «حسین محسنی» گفت‌وگو کرده و او از روندی که برای موفقیت در این زمینه طی کرده است و تلاش برای رونق بخشیدن به بازار هنرهای تجسمی در ایران به «صبح‌نو» چنین می‌گوید:

شماره‌های پیشین