sobhe-no.ir
1205
یکشنبه، ۱۳ تیر ۱۴۰۰
7
«صبح‌نو» ماجرای افشای قرارداد میلیونی روابط‌عمومی شهرداری با رسانه‌ها و فعالان مجازی را بررسی می‌کند

پول‌پاشی برای تخریب

اواخر هفته گذشته لیست قرارداد روابط‌عمومی شهرداری تهران با برخی رسانه‌ها برای انتشار خبر یا جلوگیری از آن در فضای مجازی انعکاس گسترده‌ای داشت. روابط‌عمومی مبلغی حدود 400میلیون تومان را صرف رسانه‌هایی کرده که علیه مدیریت دوره گذشته خبر منتشر کرده یا کارهای نکرده دوره فعلی را در ابعاد گسترده پخش کنند اما این خبر سبب واکنش‌های بسیار گسترده و منفی در فضای مجازی به‌ویژه توییتر شد. کاربران مختلف اعم از خبرنگار و غیره معتقد بودند این اقدام شهرداری ادعای شفاف بودن آن‌ها را به‌طور کامل رد کرده و مدیریت شهری برای دوختن دهان منتقدان یا بزرگ‌نمایی در کارهای خرد و در برخی مواقع اشتباه، از سنتی‌ترین شیوه مدیریت رسانه‌ای یعنی دادن باج یا پرداخت پول‌های هنگفت استفاده کرده است؛ شیوه‌ای که علاوه بر تخریب گسترده فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند گذشته مدیریت شهری سبب هدررفت منابع مالی شهر و شهروندان به نفع منافع عده‌ای محدود با عملکرد «هیچ» بوده است. نکته قابل‌تامل اینجاست که بلافاصله بعد از انتشار گسترده خبر و افتادن تشت رسوایی جریان سیاسی که سعی در نادیده گرفتن اقدامات سازنده گذشتگان با تدارک دیدن ارتش سایبری و رسانه‌ای داشت، اطلاعات این قرارداد که به‌صورت ترک تشریفات انجام شده بود، از سامانه شفافیت حذف شد.

شماره‌های پیشین