sobhe-no.ir
1202
سه شنبه، ۰۸ تیر ۱۴۰۰
9
«صبح‌نو» در گفت‌وگو با 2 کارشناس انتظامی، وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور را بررسی کرد

200هزار کیلومتر جاده، با پلیس مدیریت نمی‌شود

فائزه مومنی / از عصر دوم تیر تا صبح روز بعد، بر اثر تصادف‌های دلخراش برای دو دستگاه اتوبوس مسافری بین‌شهری، هفت جوان کشته شدند؛ دو خبرنگار محیط‌زیست و پنج سرباز وطن. در روزها و ماه‌های آینده گزارش کارشناسی این حوادث تنظیم می‌شود و عوامل و مقصران احتمالی آن مشخص خواهند شد؛ اما به گواهی تجربه و فعالان صنعت حمل‌ونقل، بازهم به دلایلی که فراتر از اختیار عوامل و مقصران احتمالی است، راه بر تکرار خطر بسته نمی‌شود. به‌دنبال وقوع دو حادثه مرگبار برای ناوگان اتوبوس مسافری بین‌شهری، کسی برای این دو واقعه جانسوز عذرخواهی نکرد؛ زیرا طبق مقررات و آیین‌نامه‌ها، همه مدعی بودند کار خود را درست انجام داده‌اند! تمام این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که وزیر راه خود به اوضاع بد کامیون‌ها به‌عنوان یکی دیگر از ارابه‌های مرگ در جاده‌های ایران اشاره کرده است. او گفته است؛ برای نوسازی ۵۵هزار کامیون بالای ۴۰سال در کشور برنامه مدون داریم اما کارخانجات قرارداد نوسازی کامیون‌ها را اجرا نمی‌کنند.

یادداشت

نقدی بر تفریغ بودجه سال98 شهرداری تهران

ناصر امانی منتخب شورای ششم شهر تهران

اندر احوالات تاکسی‌های تهران در سال‌های اخیر

اینترنتی، گردشی یا خطی؟!

سپیده بجست

شماره‌های پیشین