sobhe-no.ir
1198
چهارشنبه، ۰۲ تیر ۱۴۰۰
13
سازمان تبلیغات اسلامی ۴۰سالگی‌اش را جشن گرفت

انقلاب بزرگ ایران، محصول تبلیغ است

مراسم افتتاحیه «رویداد ملی نشر خوبی‌ها» همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، صبح سه‌شنبه، اول تیرماه در حوزه هنری برگزار شد.

گزارش

تلویریون رنگ تابستانی گرفت

صبح نو

سازمان تبلیغات اسلامی ۴۰سالگی‌اش را جشن گرفت

انقلاب بزرگ ایران، محصول تبلیغ است

مراسم افتتاحیه «رویداد ملی نشر خوبی‌ها» همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، صبح سه‌شنبه، اول تیرماه در حوزه هنری برگزار شد.

سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهم‌ترین ارکان تبلیغاتی و فرهنگی کشور است. این مجموعه از 40سال پیش وارد فعالیت شده و تاکنون در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف فرهنگی اقدامات مهمی انجام داده است.
 
سخنی با مبلغان
حجت‌الاسلام محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هر هدف بزرگی که تجسم کنیم با تبلیغ دست‌یافتنی است، گفت: اساس برنامه راهبردی اسلام تبیین و تبلیغ است و با تبیین هر مقصد بزرگی دست‌یافتنی است. انقلاب بزرگ ایران براساس بیانات رهبری محصول تبلیغ است و تبلیغ شبکه حیاتی جامعه ماست. تبلیغ مساله حیاتی جامعه به شمار می‌آید که مورد غفلت قرار گرفته است. مبلغان ما باید مسائل مختلف همچون مساله تولید داخل را که شعار سال است مدنظر قرار دهند. تبلیغ می‌تواند گره‌های بزرگی را در جامعه باز کند. حجت‌الاسلام قمی با اشاره به اینکه مشکلاتی که در کشور وجود دارد با تبلیغ می‌توان پیش روی گذاشت، خاطرنشان کرد: در بحث تولید قطعا اگر به جنبه تبلیغی توجه می‌شد، فعالان بهتر وارد عرصه می‌شدند. در مقابل تمام فعالان عرصه تبلیغ شرمسار هستم؛ البته زمینه‌هایی برای خدمت بیشتر به اهل فرهنگ، مسجد، هیات، روضه و تمام بازوان تبلیغ ایجاد شده است.
 
تاثیر عالی تبلیغ
حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، سخنران مذهبی و مدیر موسسه روایت سیره شهدا نیز در این مراسم اظهار داشت: امام رضا؟ع؟می‌فرماید: خدا رحمت کند کسانی که امر ما اهل بیت؟عهم؟را احیا می‌کنند. از حضرت سوال شد امر شما چیست؟ فرمودند: معارف ما را می‌آموزند و به دیگران آموزش می‌دهند.
وی با  اشاره به اینکه تبلیغ اگر بتواند به رشد عالی خودش دست یابد، تاثیرگذاری عالی خواهد داشت، تصریح کرد: مرتبه اول، تبلیغ علمی است. یعنی مستندگویی، قابل‌فهم‌گوی و کاربردی حرف زدن، به این معنا که معارف دین را مستند ارائه کنیم و قابل‌فهم و کاربردی بیان کنیم. در این ۴۲سال این نوع تبلیغ رخ داده است و مردم به عقلانیت دین و قابل‌فهم و کاربردی بودن معارف دست یافته‌اند اما این مرحله نازل‌ترین تبلیغ است. ماندگاری با بیان اینکه مرحله بالاتر، تبلیغ عینی است، تصریح کرد: این تبلیغ به معنای نشان دادن سیره انبیا، شهدا و حتی خود مخاطبان است. در آن تبلیغ به مردم می‌گوییم شما که در اربعین یا در هیات و حسینیه می‌توانید خوب عمل کنید، چرا تکرار نمی‌کنید.
این سخنران مذهبی افزود: مرحله بالاتر تبلیغ آن است که اولیای الهی انجام دادند و آن مرحله چشاندن معارف دینی است. در این مرحله مبلغ با تمام وجود می‌گوید من این معرفت دینی را چشیدم و حیف است شما نچشید. امام خمینی؟ره؟ می‌فرماید: انقلاب ما جوان عشرتکده‌ای زمان طاغوت را عاشق شهادت کرد که ما معتقدیم امام این کار را کرد. وی تصریح کرد: ۴۰سال فرصت خوبی برای تبلیغ در اختیار داشتیم، باید از این فرصت استفاده کنیم و اسباب تعجیل فرج را فراهم کنیم.
 
قدر امام؟ره؟ را درک نکردیم
اما دیگر سخنران این مراسم، علیرضا زاکانی بود. علیرضا زاکانی، نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: مشکل کشور ما این است که قدر و منزلت ولی و امام جامعه آنچنان که باید شناخته نشده است. در جلسه‌ای پنج‌ساعته با سیدحسن نصرالله دیدار داشتیم و او در این مدت تمام حرفش ناظر به منزلت ولی و امام بود. در این پنج ساعت اگر از پیشینه گفت یا از تاسیس حزب‌الله گفت نام رهبری از دهانش نمی‌افتاد.
وی افزود: نماینده مهریز از سیدحسن نصرالله سوال کرد که شما چرا این‌قدر موفقید و او پاسخ داد چون ولایتمداریم. اگر ایشان حرفی بزند کامل انجام می‌دهیم و هرجا بفرمایند نظرم این است اما شما باز تحقیق کنید می‌دانیم نظر ایشان درست است. هرجایی هم بفرمایند نظری ندارند کار را به‌گونه‌ای انجام می‌دهیم که موجب رضایت ایشان باشد.
زاکانی ادامه داد: به ایشان گفتم در کشور ما این نگاه مظلوم است و قدر ولی را نمی‌دانیم. از سوی دیگر هم قدر مردم شناخته نمی‌شود. رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنگونه که اسلام یاد داده است قدر امام را درک نکردیم و آنگونه که به قدردانی از مردم توصیه شده است، انجام نمی‌دهیم و باید در این زمینه تبلیغ شود. وی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر تصریح کرد: فراتر از انتخاب فرد و شخص در انتخابات شاهد جریان مبتنی بر ولی جامعه اسلامی بودیم. اگر این جریان رشد کند مردم در انتخابات وارد دعواها نمی‌شوند. باید 365روز کار تبلیغی روی این جریان کرد تا مردم در انتخابات درست انتخاب کنند.
زاکانی افزود: امروز وظیفه بزرگی برای خدمت در اختیار قرار گرفته است و باید بتوانیم الگوی خوب و نمونه‌ای به دیگران ارائه کنیم. برای این مهم نیازمند همبستگی تمام احزاب دولتی، انقلابی و مردمیم و همه باید به میدان بیایند.
وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هنر حجت‌الاسلام رئیسی، رییس‌جمهور منتخب که فردی دانشمند، حکیم، مرد عدالت‌خواه و انقلابی است این است که اگر کشور را با 50درصد گرفت باید 80 تا 90درصد تحویل بدهد.
در بخش دیگر این مراسم، حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این مراسم به‌صورت همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است که در مجموع یک‌هزار مبلغ فعال در این 40سال در  عرصه‌های مختلف تقدیر می‌شوند که در مراسم امروز 17نفر نمادین تقدیر می‌شوند.
 
تقدیر از فعالان حوزه تبلیغ
در این مراسم از ۱۷فعال عرصه تبلیغ و نشر خوبی‌ها به شرح زیر تقدیر شد: -خانواده مرحوم محمدسعید جباری: مدیر مجموعه کبریت، نسیم‌آنلاین و 
نود اقتصادی به پاس مجاهدت و همراهی با جهادگران عرصه فرهنگ و رسانه؛ احمد خورشیدی: مدیرعامل موسسه تلوبیون به پاس خدمات گسترده تبلیغی در حوزه رسانه‌های نوین و نشر خوبی‌ها به‌واسطه ارائه خدمات گسترده به هیئات و مراکز تبلیغی؛ محمدجواد موحد: مدیر باشگاه فیلم سوره به پاس تربیت نسل جدید فیلمسازان انقلابی؛ نجم‌الدین شریعتی: مجری رسانه ملی به پاس نشر معارف دینی در رسانه ملی و اجرای گرم و صمیمی برنامه‌های مذهبی؛ پیام تیرانداز و محسن مهدیان: مدیرعامل و معاون خبر خبرگزاری فارس به پاس امیدآفرینی در جامعه و نشر خوبی‌ها در فضای رسانه به واسطه ایجاد و توسعه برند رسانه‌ای «خبر خوب»؛ حجت‌الاسلام محمدجواد نظافت: به پاس ۳۰سال تبلیغ و تربیت فعالان فرهنگی  و طراحی قالب‌های نوین و موثر تبلیغی و تالیف آثار مختلف؛ احسان صفرزاده: به پاس ثبت خاطرات جذاب حوزه تبلیغ با نگارش کتاب ماورای مرز و تبلیغ؛ خانم کیاپاشا: به پاس سازماندهی تبلیغ دانش‌آموزی و تاسیس گروه‌های جهادی و انتخاب به‌عنوان معلم پرورشی نمونه در مدرسه معارف اسلامی صدرا.

captcha
شماره‌های پیشین