sobhe-no.ir
1178
چهارشنبه، ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
10
صدور 224 حکم برای مدیریت عالی در شهرداری تهران

ناکارآمدی و فساد چطور به وجود می‌آید؟

«صبح‌نو» 10سوال مربوط به مسائل ترافیکی در پایتخت را مطرح کرده است

10 سوال از شهرداری حرف

مدیریت اصلاح‌طلبان در پنجمین دوره مدیریت شهری تهران روزهای پایانی خود را پشت سر می‌گذارد. این در حالی است که در همین هفته‌های اخیر و با ابتدای شروع سال1400 مدیران فعلی به جای پاسخگویی درباره عملکرد نداشته خود، همچنان به گذشته نقب می‌زنند و عملکرد مدیریت جهادی شهر تهران در سال‌های84 تا 96 را پیگیری می‌کنند. این در حالی است که شهروندان تهرانی درحال‌حاضر به‌خوبی مدیریت چهار سال اخیر و سال‌های قبل از آن را رصد کرده و می‌دانند که چه کمبودهایی در عرصه زندگی شهری روی داده است. با این وجود آقای پیروز حناچی نشست‌های خبری با حضور معاونان خود برگزار کرده و می‌کند اما باز هم برخی نکات و سوال‌های کلیدی هستند که مورد توجه قرار نگرفته یا شهردار محترم نیازی به پاسخگویی درباره آن‌ها نمی‌بیند.

روزگار عجیب واگن‌های مترو

خرید 630واگن وعده داده شده لغو شد

صبح نو

«صبح‌نو» 10سوال مربوط به مسائل ترافیکی در پایتخت را مطرح کرده است

10 سوال از شهرداری حرف

مدیریت اصلاح‌طلبان در پنجمین دوره مدیریت شهری تهران روزهای پایانی خود را پشت سر می‌گذارد. این در حالی است که در همین هفته‌های اخیر و با ابتدای شروع سال1400 مدیران فعلی به جای پاسخگویی درباره عملکرد نداشته خود، همچنان به گذشته نقب می‌زنند و عملکرد مدیریت جهادی شهر تهران در سال‌های84 تا 96 را پیگیری می‌کنند. این در حالی است که شهروندان تهرانی درحال‌حاضر به‌خوبی مدیریت چهار سال اخیر و سال‌های قبل از آن را رصد کرده و می‌دانند که چه کمبودهایی در عرصه زندگی شهری روی داده است. با این وجود آقای پیروز حناچی نشست‌های خبری با حضور معاونان خود برگزار کرده و می‌کند اما باز هم برخی نکات و سوال‌های کلیدی هستند که مورد توجه قرار نگرفته یا شهردار محترم نیازی به پاسخگویی درباره آن‌ها نمی‌بیند.

اما سوالات متعددی از مدیریت شهری برقرار است که در ادامه آن‌هایی را که مربوط به حوزه حمل‌ونقل عمومی است می‌خوانید. این سوالات مربوط به اتفاقات جدیدی است که در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران روی داده است. نخست اینکه درصورتی‌که سال‌ها زمان برد تا شرکت واحد اتوبوسرانی چابک‌سازی شوند و در شرایطی که برابر مصوبه شورای شهر، سالانه باید چهار درصد تعدیل نیرو در این شرکت صورت گیرد، به چه دلیل اخیرا ۵۰نفر را در جایگاه راننده و ۱۵۰نفر را در جایگاه نگهبان جذب کرده است؟
 مورد دوم هم نکته جالبی است، چرا ۲۰۰دستگاه از اتوبوس‌های دوکابین که در دوره پیشین مدیریت شهری خریداری شد، اکنون در سرخه‌حصار دپو شده و از قطعات آن‌ها برای سایر اتوبوس‌ها استفاده می‌شود؟
سومین سوال درباره مدیریت هوشمند ترافیک تهران است؛ چرا ۵۱۲تقاطع که در دوره پیشین مدیریت شهری به سیستم کنترل هوشمند تجهیز شد به حال خود رها شده، به‌نحوی‌که اکنون ۶۵تقاطع فاقد سیستم کنترل هوشمند است و از قطعات آن‌ها برای سایر سیستم‌ها استفاده می‌شود؟
مورد چهارم نیز مربوط به دوربین‌های ترافیکی است. در شرایطی که تخلف ورود به محدوده‌های ترافیکی افزایش یافته اما ثبت رکورد روزانه ترددهای غیرمجاز و حتی ثبت تخلف تردد فاقد معاینه فنی نیز کاهش یافته که نشان‌دهنده این است که نیمی از دوربین‌های ثبت تخلف در محدوده فاقد کدگذاری بوده یا از رده خارج شده‌اند. چرا دوربین‌های ثبت تخلفات ترافیکی به حال خود رها شده‌اند؟
نکته و سوال پنجم هم اینکه سیستم اعلام زمان‌بندی حرکت اتوبوس‌ها در دوره پیشین مدیریت شهرداری تهران اجرا شد اما چرا اکنون، نه‌تنها از مونیتورها در بسیاری از ایستگاه‌ها خبری نیست که کنترل و نظارت هوشمند بر اتوبوس‌ها، اکنون تنها از طریق یک فایل اکسل صورت می‌گیرد؟
ششمین مورد به یکی از مهم‌ترین نکات درزمینه تردد ایمن عابران اشاره دارد. چرا ۹۵دستگاه پله‌برقی پل‌های عابرپیاده خاموش هستند و کار نمی‌کنند؟
سوال هفتم هم اینکه چرا عملیات خط‌کشی معابر بزرگراهی، روکش آسفالت معابر شریانی درجه یک و درجه دو، نگهداشت المان‌ها و نشان‌های ترافیکی و ترمیم تابلوهای اطلاع‌رسانی و مسیریاب در این دوره بسیار ضعیف است، به‌طوری‌که بخش قابل‌توجهی از شبکه معابر بزرگراهی فاقد خط‌کشی هستند یا از استاندارد و کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و تابلوهای ترافیکی وضعیت مطلوبی ندارند؟
نکته هشتم مربوط به پروژه پارک حاشیه‌ای است که به‌صورت پایلوت در منطقه۲ به اجرا درآمد. این طرح چقدر توانست برآوردهای اولیه طرح را محقق کند و تاکنون چقدر درآمد داشته و اینکه قرار بود تا پایان سال۹۹ به دیگر مناطق تهران نیز گسترش یابد، به کجا رسید؟
نهمین مساله مربوط به معضلات نیمی از بانوان جامعه است. بحث حمل‌ونقل عمومی که مطرح می‌شود، انگار جامعه بخش قابل‌توجهی از مسافرانش را نادیده می‌گیرد؛ «بانوان»! در چهار سال گذشته، چه اقدامی در جهت تکریم بانوان و ارتقای کیفیت بهره‌مندی این قشر صورت پذیرفته است؟ ضمن اینکه با توجه به استانداردها و شاخص‌های آرامش و ایمنی در استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی، بانوان در تهران از چه جایگاهی برخوردارند؟
اما دهمین نکته اینکه افکارعمومی، «پروژه قطار ملی مترو!» را یک شوآف برای پر کردن کارنامه خالی شهرداری تهران می‌داند. اگر شما با این نظر موافق نیستید، بفرمایید دقیقا چند درصد از قطعات این قطار تولید داخل و واقعا ملی است؟ فرایند طراحی و تولید این قطار چقدر زمان برده است؟ این قطار تاییدیه‌های لازم برای تولید و استانداردهای ضروری برای فعالیت را از کجا و چه زمان دریافت کرده است؟ و اینکه، این قطار از زمان بهره‌برداری تاکنون چند کیلومتر پیمایش داشته و چه تعداد مسافر را جابه‌جا کرده است؟ البته باید دید شهردار تهران و معاون حمل‌ونقل ترافیک ایشان چه پاسخی برای شهروندان پایتخت که مهم‌ترین مطالبه‌شان، دسترسی به حمل‌ونقل عمومی و رهایی از معضل ترافیک است، دارند؟

captcha
شماره‌های پیشین