sobhe-no.ir
1176
دوشنبه، ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
9
گزارش «صبح‌نو» درباره چرایی موفق نشدن طرح‌های مدیریت شهری برای جاانداختن استفاده از دوچرخه را بخوانید

بالا و پایین دوچرخه‌سواری در تهران

فائزه مومنی / توسعه دوچرخه‌سواری یکی از نشانه‌های انسان‌محوری در شهر است. براساس استانداردهای جهانی، هرشهری که دوچرخه سوارانش بیشتر باشد، دارای رتبه بالاتری در میان شهرهای جهان است. بر همین اساس است که شهردار فعلی تهران برنامه سه‌شنبه‌های بدون خودرو را پایه‌گذاری کرد اگرچه در سال جدید نیز خبری از دوچرخه‌سواری‌های آقای حناچی نیست. نخستین اقدام برای توسعه دوچرخه‌سواری در پایتخت ایران به زمان مدیریت غلامحسین کرباسچی در شهرداری تهران باز‌می‌گردد که نسبت به راه‌اندازی اولین خط ویژه دوچرخه‌سواری در دو مسیر کوی دانشگاه در کارگر شمالی تا دانشگاه تهران و بلوار کشاورز حدفاصل کارگر و میدان ولیعصر اقدام شد که البته به‌دلیل عدم استقبال دانشجویان که جامعه هدف بودند با شکست مواجه شد. در زمان شهرداری محمدباقر قالیباف هم تلاش شد برای توسعه دوچرخه‌سواری؛ ایجاد خطوط دوچرخه، نصب رک‌ها و تدوین طرح جامع در دستور کار قرار گیرد.

4855 بیمار کرونا در شرایط وخیم هستند

شناسایی ۸۶۳۱ بیمار جدید

شماره‌های پیشین