sobhe-no.ir
1163
چهارشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
13
ماجرای معرفی امیرالمومنین(ع) به دانشجوی فرانسوی توسط روژه گارودی

مولای لطافت

ولادت، زندگی و شهادت امیرالمومنین علی ؟ع؟ همانند اقیانوسی ژرف است که پژوهشگران گاهی به اندازه توان و ظرفیت مثل یک غواص درآن شناور می‎شوند. اما هرچه در آن بیشتر پیش می‌روند به عمق بی‌نهایت‌اش یبش‌تر پی می‌برند.

گزارش

پرمخاطب‌های پاییزی سیما مشخص شدند

صبح نو

گزارش

پرمخاطب‌های پاییزی سیما مشخص شدند

سریال‌های «خانه امن» و «نجلا» در پاییز ۹۹ پربیننده‌ترین آثار تلویزیون شدند. به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل پاییز۱۳۹۹، شبکه‌های سه سیما (۵۱/۱درصد)، یک سیما (۵۰/۸درصد) و خبر معاونت سیاسی (۴۶درصد) به‌ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم پرمخاطب‌ترین شبکه‌های تلویزیونی قرار گرفتند و مشخص شد شبکه آموزش سیما با ۱۱/۸درصد، شبکه قرآن و معارف سیما با ۶/۶درصد و شبکه یک سیما با ۵/۷درصد، بیشترین رشد میزان مخاطب را نسبت‌به پاییز۱۳۹۸ داشته‌اند.
براساس این نظرسنجی ۷۷/۴درصد مردم در فصل پاییز بیننده برنامه‌های مختلف سیمای رسانه ملی بودند و به‌طور میانگین سه ساعت و ۳۰دقیقه پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.
براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، میزان مخاطبان رسانه ملی در فصل پاییز۹۹ نسبت‌به پاییز ۹۸حدود ۱.۱درصد رشد داشته است و حدود ۲۵.۱درصد از بینندگان در پاییز۹۹ بیش از پنج‌ساعت در روز و ۲۱/۶درصد هم «دو تا سه ساعت» در روز پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.
نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد که در میان شبکه‌های مختلف سیما، میزان بیننده شبکه‌های «سه» (۵۱/۱درصد بیننده)، «یک» (۵۰/۸درصد بیننده)، شبکه «خبر» معاونت سیاسی با ۴۶درصد مخاطب و شبکه «آی‌فیلم» معاونت برون‌مرزی با ۴۵/۶درصد مخاطب از دیگر شبکه‌ها بیشتر بوده است.
وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در پاییز۹۹ را با نظرسنجی پاییز۹۸ مقایسه می‌کنیم، مشخص می‌شود که شبکه‌های آموزش، قرآن و معارف و یک بیشترین رشد مخاطب را در مقایسه با آمار پاییز سال گذشته از آن خود کرده‌اند.
براساس مقایسه نظرسنجی پاییز۱۳۹۹ با پاییز۱۳۹۸ شبکه‌های سه، نسیم، چهار سیما و ورزش بیشترین میزان افت مخاطب را تجربه کرده‌اند. همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد ۲۳درصد بینندگان تلویزیون گفته‌اند اگر قرار باشد فقط یک شبکه را برای تماشای تلویزیون انتخاب کنند، آن شبکه «شبکه سه» خواهد بود؛ ۱۸/۶ درصد هم «شبکه آی‌فیلم» و ۱۱/۷درصد هم «شبکه یک» را انتخاب می‌کنند.
طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، در میان انواع مختلف برنامه‌ها، برنامه‌های نمایشی (فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها) بیشتر از دیگر برنامه‌ها بیننده (۶۱/۸درصد) دارد و بعد از آن اخبار (با ۵۴/۴درصد بیننده) در رتبه بعدی قرار گرفته است.
«خانه امن» از شبکه یک، «نجلا» از شبکه سه و «زمین گرم» از شبکه سه در رتبه‌های اول تا سوم پربیننده‌ترین سریال‌های فصل پاییز۱۳۹۹ قرار گرفتند که به این شرح است:
شبکه یک خانه امن با ۴۴/۶، شبکه سه نجلا با ۳۵/۵، زمین گرم با ۲۸/۷، ایلدا با ۲۷/۶، شبکه دو از سرنوشت با ۲۷/۶شبکه سه صفر بیست‌ویک با ۲۵/۹درصد مجموعه‌های تلویزیونی فصل پاییز بودند.
از نظر ۴۸/۳درصد مردم در فصل پاییز، تلویزیون محبوب‌ترین رسانه بوده است و پس از آن اینترنت با ۲۳/۳درصد، شبکه‌های اجتماعی با ۱۱/۸درصد، رادیو ۶/۶درصد و روزنامه و مجلات با حدود ۲/۵درصد در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند. مرکز تحقیقات صداوسیما همچنین در این نظرسنجی به این نتیجه رسیده است که در پاییز امسال ۴۳/۹درصد مردم برای دیدن تلویزیون از سیستم اچ‌دی استفاده کرده‌اند و طبق نتایج به‌دست‌آمده، ۶۵/۳درصد از استفاده‌کنندگان از کیفیت پخش اچ‌دی در حد زیاد رضایت دارند.

captcha
شماره‌های پیشین