sobhe-no.ir
1134
دوشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
9
ضربه‌ای که 6 پایه‌شدن مقطع ابتدایی به نظام آموزشی وارد کرد

اعتراف به شكست 6تایی

9 سال از اجرای نظام آموزشی 3-3-6 در سطح مدارس کشور می‌گذرد؛ نظامی که از همان ابتدای ورودش به ساختار آموزش و پرورش با مخالفت‌های سرسختانه کارشناسان آموزشی و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همراه شد؛ اما تمام این مخالفت‌ها نتوانست عزم جزم مسوولان آموزش و پرورش را برای اجرای این نظام خدشه‌دار کند و اینگونه بود که 3-3-6 وارد مدارس کشور شد. از زمان ورود این مهمان ناخوانده به مدارس کشور تا هم‌اکنون که یک‌سال از اجرای 3-3-6 می‌گذرد، اعتراضات همچنان ادامه دارد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، آموزش و پرورش برای اجرای نظام 3-3-6 و اضافه‌‌کردن یک پایه به مقطع ابتدایی برای جبران کمبود کلاس‌ها مجبور شد تا فضاهایی را که کاربری کلاس درس ندارند به کلاس درس تبدیل کند و از سوی دیگر برای کمبود معلمان ابتدایی نیروهایی همچون دفتردار یا کارمندان سازمان دانش‌آموزی را با گذراندن دوره کوتاه‌مدت آموزش ضمن‌خدمت به وادی معلمی، آن هم در مقطع حساس ابتدایی دعوت کند.

«صبح‌نو» از کودکان و نوجوانان رهاشده در فضای مجازی و نگرانی خانواده‌ها گزارش می‌دهد

شیوه‌نامه‌ای برای حراست از دنیای شیرین فرزندان

شماره‌های پیشین