sobhe-no.ir
1077
دوشنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۹
7
شهردار تهران برای بازگشت به هیات دولت و فرار از پاسخگویی درباره مشکلات پایتخت به سیاسی‌کاری ادامه می‌دهد

چشم دیدن صدر را ندارند

شهردار تهران در یک هفته گذشته با اظهارات جنجالی خود و تخریب دستاوردهای دوره مدیریت پیشین بلدیه پایتخت سعی در پوشاندن کمبودها و نقص‌های فعلی شهر دارد. آقای پیروز حناچی که از هفتم آذرماه‌97 سکان اداره تهران را در اختیار گرفته است روزگاری در سمت معاون وزیر به مدیریت شهری تهران انتقاد می‌کرد. وی درست در روزهایی که ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی تهران در مسیر توسعه قرار داشت و هر‌ماه یک ایستگاه مترو یا اتوبوس‌های نو وارد چرخه خدمت‌رسانی به مردم می‌شدند از عقب‌ماندگی در حمل‌و‌نقل عمومی سخن می‌گفت و حالا که ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی تهران درگیر ناکارآمدی شده و رییس شورای شهر تهران علت آن را جسور نبودن شهردار همانند مدیر قبلی تهران می‌داند، همچنان به سیاسی‌کاری ادامه می‌دهد. در چنین شرایطی که مردم درگیر آلودگی هوا هستند باید از اتوبوس‌ها و قطارهایی استفاده کنند که خود درگیر فرسودگی، آلایندگی و تراکم جمعیت هستند که خود این مورد آخر می‌تواند موجب شیوع بیشتر کرونا در جامعه شود. از سوی دیگر مدیریت شهری فعلی تهران تلاش می‌کند تا با ادامه اظهارات سیاسی خود راه فراری برای خود باز کند. شاید هم شهردار به‌دنبال ایجاد شرایطی است تا بتواند دوباره به جلسات هیات دولت باز گردد که البته در دوسال گذشته هیچ نفعی برای تهران و کلان شهرهای دیگر نداشته است. شهردار تهران در یکی از چنین اظهار‌نظرهایی دوباره به پروژه عظیم پل صدر پرداخته و گفته است که هزینه این پل با مردم دولا پهنا حساب شده است.

صبح نو

شهردار تهران برای بازگشت به هیات دولت و فرار از پاسخگویی درباره مشکلات پایتخت به سیاسی‌کاری ادامه می‌دهد

چشم دیدن صدر را ندارند

شهردار تهران در یک هفته گذشته با اظهارات جنجالی خود و تخریب دستاوردهای دوره مدیریت پیشین بلدیه پایتخت سعی در پوشاندن کمبودها و نقص‌های فعلی شهر دارد. آقای پیروز حناچی که از هفتم آذرماه‌97 سکان اداره تهران را در اختیار گرفته است روزگاری در سمت معاون وزیر به مدیریت شهری تهران انتقاد می‌کرد. وی درست در روزهایی که ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی تهران در مسیر توسعه قرار داشت و هر‌ماه یک ایستگاه مترو یا اتوبوس‌های نو وارد چرخه خدمت‌رسانی به مردم می‌شدند از عقب‌ماندگی در حمل‌و‌نقل عمومی سخن می‌گفت و حالا که ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی تهران درگیر ناکارآمدی شده و رییس شورای شهر تهران علت آن را جسور نبودن شهردار همانند مدیر قبلی تهران می‌داند، همچنان به سیاسی‌کاری ادامه می‌دهد. در چنین شرایطی که مردم درگیر آلودگی هوا هستند باید از اتوبوس‌ها و قطارهایی استفاده کنند که خود درگیر فرسودگی، آلایندگی و تراکم جمعیت هستند که خود این مورد آخر می‌تواند موجب شیوع بیشتر کرونا در جامعه شود. از سوی دیگر مدیریت شهری فعلی تهران تلاش می‌کند تا با ادامه اظهارات سیاسی خود راه فراری برای خود باز کند. شاید هم شهردار به‌دنبال ایجاد شرایطی است تا بتواند دوباره به جلسات هیات دولت باز گردد که البته در دوسال گذشته هیچ نفعی برای تهران و کلان شهرهای دیگر نداشته است. شهردار تهران در یکی از چنین اظهار‌نظرهایی دوباره به پروژه عظیم پل صدر پرداخته و گفته است که هزینه این پل با مردم دولا پهنا حساب شده است.

پیروز حناچی، معاون اسبق وزیر مستعفی راه و شهرسازی که از سال‌96 وارد مدیریت شهری شده است این روزها تلاش می‌کند تا به نوعی رضایت دولتمردان برای بازگشت به جلسه‌های هیات دولت را فراهم کند. او در اظهار‌نظرهای خود سعی می‌کند مدام دوره جهادی مدیریت شهری را زیرسوال برده و درباره پروژه‌های عظیمی که این روزها مورد استفاده شهروندان هستند نکات انحرافی را مطرح کند. شهردار تهران در اوان دوره مدیریت خود به پروژه صدر اشاره کرده و گفته بود که چهار برگ مطالعاتی ندارد. همان اظهارات با واکنش گسترده اعضای وقت شورای شهر تهران و نیز دیگر مدیران شهری مواجه شد چه آنکه گفته شد این پروژه مصوب شورای شهر بوده و با تونل نیایش به‌عنوان یک ابر پروژه دیده شده است تا ترافیک جدید منتقل شده از بن‌بست بزرگراه نیایش به‌طور مستقیم وارد بزرگراه صدر نشود. البته طرح‌های موجود برای ساخت این پروژه نیز به‌طور مفصل تشریح شدند که مطالعات فنی و عمرانی مربوط به این پروژه به‌طور حتم در همان معاونتی که ایشان برای چند‌ماه مسوولیت گرفتند، موجود است.
اما همین اظهارات شهردار فعلی تهران موجب واکنش معاون اسبق حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران شد. آقای سید‌جعفر تشکری هاشمی در گفت‌و‌گو با «صبح‌نو» ضمن تکذیب اظهارات شهردار تهران درباره هزینه‌های مربوط به ساخت پروژه صدر اظهار داشت: موافقت‌نامه‌های طراحی واجرای دو پروژه عظیم تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر و رقم نهایی هزینه شده در قالب صورت وضعیت قطعی و نهایی پیمانکاران این دو پروژه در اختیار معاونت برنامه‌ریزی و معاونت قضا عمرانی شهرداری تهران موجود است از همین رو بهتر است شهردار تهران برای اثبات ادعای خود این اسناد را بدون دستکاری و توقیف منتشر کنند تا متاسفانه مشخص شود مثل ادعاهای ایشان در مورد املاک و اختیار مدیران سابق در این مورد هم اطلاعات غلط یافت کرده مجبور به تصحیح و عقب‌نشینی شوند.

شهردار تهران پاسخ دهد
تشکری هاشمی در ادامه سخنان خود اظهارات پیشین حناچی را یادآور شد و افزود: ایشان قبلاً هم ادعا کرده بودند این دو پروژه عظیم چهار برگ مطالعه هم ندارند که مورد اعتماد جامعه متخصصان و کارشناسان قرار نگرفت و مایه تعجب و شوخی آن‌ها شد. ایشان به‌جای طرح این ادعاهای کذب که صرفاً فرار رو به جلو برای عدم پاسخگویی‌شان در قبال چهار سال فرصت‌سوزی شهرداری تهران است بهتر است صادقانه و صریح به مردم تهران گزارش دهند. معاون اسبق حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با طرح پنج سوال خطاب به پیروز حناچی تاکید کرد: 1: طی چهار سال گذشته کدام گره و مشکل را از تهران حل کرده‌اند؟ 


2- چرا علی‌رغم اینکه بزرگترین مشکل شهروندان تهرانی حمل‌و‌نقل شهری است کمترین گام را برنداشته بلکه با سیاسی‌کاری خطوط در حال فعالیت را تعطیل کردند؟ 3 - چرا برای تأمین اتوبوس مورد نیاز مردم قدمی برنداشتند؟ آیا می‌دانید یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری کرونا سیستم حمل‌و‌نقل است که شما در طی چهار سال گذتشه نه تنها توسعه ندادید بلکه فرسوده شده و بخشی از ناوگان از رده خارج شده است؟ 4 -شما با دلار قیمت 3000‌تومان در ابتدای شروع دوره مدیریت خود قرار داد خرید واگن‌های مترو و اتوبوس را با سازندگان داخلی و خارجی نبستید و امروز به‌دلیل کوتاهی‌های شما حداقل باید هشت برابر گذشته هزینه بپردازید. 5 -شما به مردم قول دادید شورا و دولت یک دست و هماهنگ شده‌اند و منابع مالی مورد نیاز را از دولت می‌گیرند در حالی که قادر نشدید از فاینانس‌های خارجی مصوب مجلس بهره‌برداری کنید و حتی از حضور فیزیکی و بی‌خاصیت در هیات دولت هم منع و محروم شدید. جناب آقای حناچی دیگر حنای‌تان رنگی ندارد طرحی نو در اندازید.

مردم از یاد نمی‌برند
شهردار تهران که در دو سال گذشته بانی و پیگیر طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو بوده است تلاش کرده تا با رکاب زدن یک دوچرخه برقی مردم را با خود همراه کند. این در حالی است که با توجه به سیاست‌های اقتصادی دولت متبوع مدیریت فعلی شهر تهران، بسیاری از مردم حتی توان خرید دوچرخه معمولی را هم ندارند. این در حالی است که مردم ترجیح می‌دهند از حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنند و البته یکی از مشکلات اصلی شهر در سه سال گذشته همین اتوبوسرانی و مترو است. تراکم جمعیت از یک سو و نیز فرسودگی اتوبوس‌ها و قطارهای مترو دردسرهای زیادی را برای مردم به‌وجود آورده است. این در حالی است که دولت هم با وجود نگاه سیاسی مشترک با اصلاح‌طلبان و مدیریت پنجم شهر تهران کم‌ترین کمک‌ها در این مسیر را تخصیص داده است. با این وجود مدیریت شهری تلاش می‌کند تا همانند ماه‌های ابتدایی فعالیت خود با سیاسی‌کاری ذهن شهروندان درباره کمبودهای فعلی شهر را منحرف کند. با این وجود توصیه ما به مخاطبان این است که در روزهای جاری به‌دلیل آلودگی شدید هوای تهران کمتر از منزل خارج شوید و به گفته پیروز حناچی، دعا کنید تا باد و باران بیاید و هوا سالم شود.

captcha
شماره‌های پیشین