درست در روزی كه شاخص آلودگی هوای تهران روی عدد 100 قرار داشت و بهاصطلاح روی مرز آلودگی هوا بود، صد دستگاه اتوبوس و مینیبوس به ناوگان حملونقل عمومی تهران اضافه شد. این اتفاق كه با حضور گسترده مدیران شهری از جمله شهردار و رییس شورای شهر تهران همراه بود، از آن جهت قابل توجه است كه از شهریور 96 كه اصلاحطلبان در همسویی سیاسی با دولت اداره شهر را در اختیار دارند، حملونقل عمومی تهران به خصوص اتوبوسرانی و مترو شاهد كمترین تخصیص اعتبار و ورود اتوبوس و واگن جدید بودهاند. از سوی دیگر آلودگی هوای تهران در پاییز امسال تهران و در مقایسه با سالهای قبل تشدید شده است. نكته جالب هم در اینباره این است كه به دلیل شیوع كرونا، مدارس و دانشگاهها تعطیل هستند و همین امر موجب كاهش تردد در معابر عمومی و نیز استفاده از سرویسهای مرتبط شده است؛ اما چرا ورود صد دستگاه اتوبوس و مینیبوس برای تهران اینقدر اهمیت یافته است؟
عارف چراغی / شیوع ویروس کرونا در این روزهای پاییزی روزانه جمع زیادی از هموطنان را راهی بیمارستان و عدهای را راهی گورستان میکند، این درحالی است که شیوع این بیماری طی هشتماه گذشته روندی فرسایشی برای پرستاران، پزشکان و کادر درمان ایجاد کرده است. همزمان با شدیدتر شدن موج بیماری کرونا از ظهر روز دوشنبه ۱۲آبان محدودیتهای جدیتری در منع ورود خودروهای غیربومی در تعدادی از شهرهای دیگر کشور اعمال شده است. همچنین از روزهای ابتدایی آبان دستور دورکاری کارمندان نیز صادر شده است. دستوری که البته به صورت سلیقهای اعمال میشود.