sobhe-no.ir
1021
سه شنبه، ۰۱ مهر ۱۳۹۹
12
رشد 50 درصدی محتواهای اربعین در شبکه‌های اجتماعی نسبت به سال قبل با اعلام بسته شدن مرزها

شبکه‌های اجتماعی اربعینی‌تر شد

گزارش محسن فینی‌زاده تحلیلگر شبکه‌های اجتماعی / اربعین به‌عنوان یکی از بزرگ ترین تجمعات انسانی هر ساله توجه زیادی را در سراسر جهان به خود جلب می‌کند، این رویداد که بنا به آنچه در میان اخبار نقل می‌شود با حضور میلیونی زائران از کشورهای مختلف برگزار می‌شود و با بازتاب میلیاردی در شبکه‌های اجتماعی همراه است، موج این محتواها همزمان به نزدیکی به محرم حسینی شروع می‌شود و تا چند روز بعد از اربعین ادامه دارد. داده‌های منتشر شده در سال‌های قبل با هشتگ‌هایی مانند #حب_الحسین_یجمعنا حجم جدی در میان محتوای کاربران داشته است.

نگاهی کوتاه به کتاب «دختر تبریز»

روایت‌هایی غریب اما جذاب از دهه شصت

گزارش مریم حنطه‌زاده / «همه اولین تجربه‌مان است»؛ این پاسخی است که مسوول ستاد انتخاباتی تبریز به صارمی دبیرستانی می‌دهد، در حالی‌که می‌خواهد او را به‌عنوان بازرس کل صندوق‌های تبریز انتخاب بکند. و این اولینِ تجربه‌ها، سرآغاز همه اتفاقات بزرگی است که با همت جوانان مؤمن و انقلابی، در ابتدای انقلاب و سال‌های پُرفشار دفاع مقدس رخ داد. تغییرات شگرفی که در نسبت میان دین، مردم و حکومت رخ داد، فرصت و امکان نقش‌آفرینی‌های متفاوت و تاریخ‌سازی را برای آحاد ملت ایران، به‌ویژه زنان و جوانان فراهم ساخت که تصویر ساده و بی‌پیرایه‌ای از آن‌ها را می‌توان در کتاب «دختر تبریز» دید.

صبح نو

رشد 50 درصدی محتواهای اربعین در شبکه‌های اجتماعی نسبت به سال قبل با اعلام بسته شدن مرزها

شبکه‌های اجتماعی اربعینی‌تر شد

گزارش محسن فینی‌زاده تحلیلگر شبکه‌های اجتماعی / اربعین به‌عنوان یکی از بزرگ ترین تجمعات انسانی هر ساله توجه زیادی را در سراسر جهان به خود جلب می‌کند، این رویداد که بنا به آنچه در میان اخبار نقل می‌شود با حضور میلیونی زائران از کشورهای مختلف برگزار می‌شود و با بازتاب میلیاردی در شبکه‌های اجتماعی همراه است، موج این محتواها همزمان به نزدیکی به محرم حسینی شروع می‌شود و تا چند روز بعد از اربعین ادامه دارد. داده‌های منتشر شده در سال‌های قبل با هشتگ‌هایی مانند #حب_الحسین_یجمعنا حجم جدی در میان محتوای کاربران داشته است.

آنچه در فضای امروز شبکه‌های اجتماعی قابل مشاهد است رشد توجه و تولید محتواهای مرتبط با اربعین در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هاست. به صورتی که نمایش محتواهای مرتبط با اربعین با فاصله چند هفته تا اربعین به بیش از 30میلیون نمایش در تلگرام رسیده است.

اما آنچه در این میان مهم است رشد محتواهای تولید شده امسال در مقایسه با سال قبل است که با رشد 50 درصدی همراه بوده است، به بیان بهتر کاربران 50 درصد بیشتر محتوا در مورد اربعین حسینی منتشر کرده‌اند که این نشان توجه بیشتر و دغدغه کاربران بیش از سال قبل نسبت به اربعین حسینی است. آنچه در گزارش‌های قبل در مورد حضور محرم در شبکه‌های اجتماعی بیان شد نمایانگر نقش پر رنگ مفاهیم حسینی و عاشورایی در ایام محرم در شبکه‌های اجتماعی داشت که این مهم در اربعین حسینی تداوم داشته است و به نوعی می‌توان گفت شور پیاده روی اربعین هرچند 
با اما و اگرهایی در برگزاری مواجه است اما در فضای مجازی و شبکه‌های   اجتماعی این پیاده‌روی شروع شده است و پر شورتر از سال قبل به نظر می‌رسد. نکته جالب در محتواهای اربعینی امسال نقش حاج قاسم سلیمانی است که با هشتگ‌هایی همچون #ما_ملت_امام_حسینیم و یا خود 
#حاج_قاسم در پست‌های کاربران دید می‌شود.
بازنشر صحبت‌های رهبری در مورد برگزار شدن یا نشدن اربعین براساس صلاحدید ستاد مبارزه با کرونا دیگر محتوایی بوده است که از زمان انتشار آن رشد جدی در میان شبکه‌های اجتماعی داشته است، همچنین بازنشر عکس و ویدیو از اربعین گذشته و حماسه‌هایی که رقم خورده است در کنار دلتنگی از نبودن اربعین امسال اصلی‌ترین مطالب کاربران است.

captcha
شماره‌های پیشین