sobhe-no.ir
974
سه شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۹
12
نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا‌و‌سیما اعلام شد

شبکه سه، پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون

توییتر به یک هوش مصنوعی مرتبط با سازمان سیا اجازه داده تا اطلاعات تظاهرات‌کنندگان ضدتبعیض نژادی را تسلیم پلیس کند

جاسوسی دولت آمریکا از ملت آمریکا

گزارش فاطمه ترکاشوند / پایگاهی که داده‌های توییتر را به‌طور همزمان در مدت تظاهرات علیه نژادپرستی در آمریکاتحلیل می‌کند، به اطلاعات‌ریزی در رابطه با قانون خشونت علیه پلیس دست یافته که نشان می‌دهد برخلاف قول توییتر، این شبکه، اطلاعات کاربران تظاهرات‌کننده را به آژانس‌های اطلاعاتی تسلیم می‌کند. حالا بحث جاسوسی توییتر از اطلاعات کاربران به نفع پلیس آمریکا بالا گرفته و اعتماد بسیاری از کاربران را خدشه‌دار کرده است. پیج «ACLU of Minnesota» در توییتر که پایگاه اطلاع‌رسانی غیرانتفاعی برای تظاهرات‌کنندگان است، این موضوع را بازتاب داده.

صبح نو

نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا‌و‌سیما اعلام شد

شبکه سه، پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون


در تازه‌ترین نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا‌و‌سیما میزان مخاطبان شبکه‌های تلویزیون اعلام شد و رتبه نخست به شبکه سه با بیش از 50‌درصد مخاطب رسید. در این نظرسنجی رتبه نخست: شبکه سه ۵۱/۸‌درصد، رتبه دوم: شبکه یک ۴۹/۱‌درصد، رتبه سوم: شبکه خبر ۴۵/۲‌درصد، رتبه چهارم: شبکه آی‌فیلم ۴۳/۱درصد،‌ رتبه پنجم: شبکه دو ۳۷/۵درصد، رتبه ششم: شبکه نسیم ۳۶/۶درصد قرار داشتند. نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد که شبکه‌های سه سیما، یک سیما، خبر معاونت سیاسی، آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی و دو سیما بیشترین مخاطب را در فصل بهار داشته‌اند.
در یک سال اخیر روند جذب برنامه‌های پرمخاطب در اختیار شبکه سه سیما بوده است. در نظرسنجی که بازه زمانی خرداد‌ماه را تحت پوشش خود دارد،  
عصر جدید‌۲ با جذب ۵۲٫۳‌درصد بیننده پرمخاطب‌ترین برنامه رسانه ملی بوده است. سری برنامه عصرجدید از زمان پخش تاکنون در صدر برنامه‌های شبکه سه و صداوسیما با مخاطب بالا بوده است. در این نظرسنجی عصر جدید‌۲، ۵۲٫۳‌بیننده داشته وبالای نود درصد رضایتمندی. سمت خدا، طبیب و فوتبال برتر هم سایر برنامه مخاطب‌پسند شبکه سه در خرداد امسال بوده است. شبکه سوم سیما در ماه رمضان گذشته اگرچه در میان سریال‌های پخش شده توفیقی نداشت اما با پخش برنامه‌ها و سخنرانی‌های مذهبی 40درصد از مخاطبان را به خود جذب کند. این اتفاق در ایام نوروز هم برای شبکه سه رخ داد و برنامه نوروزی این شبکه پرمخاطب‌ترین برنامه صداوسیما شد. در بین برنامه‌های ویژه سال تحویل برنامه «اتفاق 99» با اجرای رشیدپور از شبکه‌3 با 31‌درصد بیننده و 87‌درصد رضایت بیشترین بیننده را داشت. شبکه سه در نوروز توانست با پخش سریال دوپینگ رضایت 39‌درصدی مخاطبان را به‌خود جلب کند و البته طبیعی است که در کنار رقیب قدری چون پایتخت رتبه دوم هم قابل تأمل است. در ویژه‌برنامه‌های شاخص نوروزی هم برنامه «عصر جدید‌2» از شبکه سه با 5/ 65‌درصد مخاطب، بیشترین بیننده را پای تلویزیون نشاند. همانطور که مشاهده می‌شود این روند موفقیت برنامه‌های شبکه سه در حالی است که سایر شبکه‌ها برنامه‌هایی چون دورهمی و پایتخت را در آنتن دارند.
شبکه سه قبل از آن‌هم در زمستان پربیننده‌ترین شبکه صداوسیما بود. نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه‌ملی از مخاطبان سیما در فصل زمستان سال‌98 نشان می‌دهد که شبکه‌های سه (59.3%)، خبر (54.3%) و یک (54%) به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم پرمخاطب‌ترین شبکه‌های سیما قرار گرفتنددر این نظرسنجی در پاسخ به اینکه «اگر قرار باشد فقط یک شبکه را تماشا کنید کدام شبکه را انتخاب می‌کنید؟» 35.8‌درصد به شبکه سه سیما و 11.7‌درصد به شبکه آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی رأی داده‌اند 55.2‌درصد از بینندگان دلیل خود را برای این انتخاب‌ها، سرگرمی و تفریح اعلام کرده‌اند.

captcha
شماره‌های پیشین