sobhe-no.ir
869
دوشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۸
11
نکته

زهرا سادات مصطفویخبرنگار گروه فرهنگ

ضرورت واکنش سریع و متناسب با افکار عمومی در بحران‌ها با نگاهی به نمونه‌های آن در انگلستان و آمریکا

15دقیقه در توییتر، 30دقیقه در فیس‌بوک

15 دقیقه برای توییتر و 30 دقیقه برای فیس‌بوک؛ این‌ها اعدادی است که حداقل سرعت انتشار خبر در ابعاد وسیع در افکار عمومی را در دنیای روز رسانه‌های نوین نشان می‌دهد. پرسش بزرگ این است که در چنین شرایطی، هنگام وقوع بحران‌ها چقدر باید طول بکشد که یک خبر از تودرتوی سازمان‌ها و نهادها بگذرد، درباره شیوه واکنش به آن توسط مسوولان تصمیم‌گیری شود و به دست سخنگوهای مربوطه برسد تا به مخاطبان اعلام شود؟ رسانه‌های رسمی چقدر زمان دارند تا افسار وقایع را به دست گیرند و مرجعیت هدایت افکار عمومی را از چنگ رسانه‌های غیررسمی درآورند؟

شماره‌های پیشین