sobhe-no.ir
827
یکشنبه، ۰۳ آذر ۱۳۹۸
11
نکته

مصطفی وثوق‌کیادبیر گروه فرهنگ

مدیرعامل« ایتا» در گفت‌وگو با «صبح‌نو» :

حمایت‌ها از پیام‌رسان‌های داخلی عملیاتی نیست

گفت‌وگو مصطفی پورکیانی /اینترنت از روز گذشته به تدریج در کشور وصل شد اما یک مساله مهم باز هم ذهن همه را اشغال کرد. در روزهایی که برخی خدمات مجازی با استفاده از اینترنت داخلی توانستند کار خود را انجام دهند اما پیام‌رسان‌ها در این زمینه باز هم مردم را دچار مشکل کردند. اقبال مردم به دو پیام‌رسان «بله»و «ایتا» در این روزها زیاد شد اما عدم‌توانایی این پیام‌رسان‌ها در خدمات‌رسانی، مردم را کلافه کرد. در این گزارش تصمیم داشتیم با مصطفی رادمرد، مدیرعامل پیام‌‌رسان «بله» درباره عملکرد این پیام‌رسان گفت‌وگو‌یی داشته باشیم که وی استنکاف کرد و فقط با محسن غفاری، مدیرعامل پیام‌‌رسان «ایتا» هم‌صحبت شدیم. غفاری در این مصاحبه تاکید می‌کند که به دلیل عدم‌حمایت ملی از پیام‌رسان داخلی نمی‌توان ریسک انجام هزینه را پذیرفت.

صبح نو

نکته

مصطفی وثوق‌کیادبیر گروه فرهنگ

ظاهرا زمین بازی در حال عوض‌شدن است. روز گذشته حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهوری، اعلام کرد که «مسوولیت اقناع عمومی درخصوص مدیریت مصرف سوخت برعهده صداوسیما بود».
یکی، دو خبرگزاری حامی دولت هم در گزارش‌های متعددی توپ را به زمین صداوسیما انداخته‌اند. هر چند نگارنده در این نکته کوتاه نمی‌خواهد از عملکرد صداوسیما صددرصد دفاع کند اما قرار هم نیست کم‌کاری‌های دیگران را کسی دیگر بر دوش بکشد. ما در چند گزارش و نکته نوشتیم که در ماجرای سهمیه‌بندی بنزین آنچه رعایت و توجه نشد، پیوست‌های رسانه‌ای بود چرا که از طرف مجموعه دولت، رسانه‌ها خصوصا رسانه ملی از اطلاع‌رسانی قبل از شروع طرح منع شده بودند و بعد از سهمیه‌بندی هم اوضاع به طرز عجیبی به سمت اغتشاش رفت و رسانه‌ها را درگیر خود کرد. انصاف حکم می‌کند که بگوییم رسانه‌ها در ماجرای بنزین خلع سلاح بودند و اصولا بعد از اعلام گرانی هم حرف‌های کارشناسی در هیاهو دیده نمی‌شد. دولت در این ماجرا تقصیر و قصور خود را به گردن دیگران می‌اندازد و رسانه‌هایش نیز با بی‌انصافی این خط را ادامه می‌دهند.

captcha
شماره‌های پیشین