711
شنبه، ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
11
مصاحبه با علی آرمین که تبلیغ روحانیون را سوژه رمان خود کرده است

تبلیغ ؛خودسازی روحانیت

چند سالی است نویسندگان روحانی دست‌به‌قلم شده و داستان‌هایی با حال‌و‌هوایی دینی‌تر خلق می‌کنند. در اتفاقی جدیدتر، این روحانیون فضای تبلیغی در ایام رمضان و محرم را هم دستمایه خلق آثار داستانی کرده‌اند. ابتدا آقای ابراهیم اکبری‌دیزگاه بود که در رمان «برکت» به زندگی یکی از روحانیون در فضای تبلیغی پرداخت. اثر بعدی در این حوزه «سی‌وده» روزنوشت‌های تبلیغی آقای سیداحمد بطحایی بود. آخرین نمونه این اثر، کتاب «به‌نام یونس» است که آقای علی آرمین آن را نوشته است. وجه مشخصه همه این آثار، آن است که از تجربه شخصی برآمده و نویسندگانش هم روحانی بوده و هم در بطن ماجرای تبلیغ حضور داشته‌اند و کسی نمی‌تواند آن‌ها را متهم کند فضای این اتفاق را درک نکرده‌اند.

روایتی از دو عکس در دوران آزادسازی خرمشهر

یادداشت حبیب احمدزاده نویسنده

شماره‌های پیشین