680
دوشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
8
رویکرد متفاوت اصلاح‌طلبان در افتتاح خط 6 متروی تهران

افتتاح ما و افتتاح آن‌ها

رییس‌جمهوری به همراه مدیران ارشد شهرداری تهران فاز اول خط6 متروی تهران را افتتاح کردند که البته با انتقاداتی مواجه شد

افتتاح نیم‌بند خط6 متروی پایتخت

صبح ديروز با حضور آقایان حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس‌جمهوری، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران و جمعی از مدیران و معاونان شهرداری تهران و اعضای شورای شهر تهران، بخش جنوبی خط6 متروی تهران فعلاً با سه ایستگاه به بهره‌برداری رسید.فاز اول اين خط مترو به طول 6کیلومتر و با سه ایستگاه دولت‌آباد، بعثت و میدان شهدا ظاهراً از ظهر ديروز پذیرای مسافران شد؛ البته به صورت آزمايشی است چون حركت قطارها متعاقباً اعلام خواهد شد.

صبح نو

رییس‌جمهوری به همراه مدیران ارشد شهرداری تهران فاز اول خط6 متروی تهران را افتتاح کردند که البته با انتقاداتی مواجه شد

افتتاح نیم‌بند خط6 متروی پایتخت

صبح ديروز با حضور آقایان حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس‌جمهوری، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران و جمعی از مدیران و معاونان شهرداری تهران و اعضای شورای شهر تهران، بخش جنوبی خط6 متروی تهران فعلاً با سه ایستگاه به بهره‌برداری رسید.فاز اول اين خط مترو به طول 6کیلومتر و با سه ایستگاه دولت‌آباد، بعثت و میدان شهدا ظاهراً از ظهر ديروز پذیرای مسافران شد؛ البته به صورت آزمايشی است چون حركت قطارها متعاقباً اعلام خواهد شد.

خط6 مترو به طول ۳۸کیلومتر با ۳۱‌ایستگاه است. این خط از حرم حضرت عبدالعظیم آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه متروی شهدای هفده شهریور با خط7، در ایستگاه متروی میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین با خط دو، در ایستگاه متروی شهدای هفت تیر با خط یک، در ایستگاه متروی میدان ولیعصر با خط سه و در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط هفت تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب امتداد مسیر داده و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید. این خط متروی تهران در سال‌۲۰۱۷ بین چهار پروژه برتر تونل‌سازی جهان قرار گرفت.

بازی دوگانه در خط 6 و 7 متروی تهران

 خردادماه 96
در دوره شهرداری آقای محمدباقر قالیباف 22کیلومتر از 27‌کیلومتر خط‌7 متروی تهران با هفت ایستگاه شامل میدان صنعت، پل نصر، شهید نواب صفوی، کمیل، بریانک، میدان محمدیه و شهید محلاتی افتتاح شد.

 آبان‌ماه 96
آقای محمدعلی نجفی، شهردار وقت تهران خط هفت مترو را به‌دلیل نداشتن ایمنی تعطیل کرد.

آقای محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار تهران: به‌دلیل عجله برای افتتاح صوری خط‌7 مترو در گذشته، در مرحله تأمین ایمنی مجبور به تخریب و بازسازی مجدد بخشی از ریل‌گذاری‌ها شدیم. 60‌درصد این پروژه در زمان افتتاح باقی‌مانده بود که به‌دلیل نداشتن ایمنی و سیستم سیگنالینگ 
هر 55‌دقیقه یک قطار از خط عبور می‌کرد که به صورت دستوری به 35‌دقیقه کاهش پیدا کرده بود. علاوه‌بر آن، هواکش، تونل میان ایستگاهی و سیستم اطفای حریق در این خط وجود نداشت.

آذرماه 96
آقای علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران: نیمه جنوبی خط‌۶ با برخورداری از چهار ایستگاه دولت‌آباد، بعثت، میدان شهدا و میدان امام حسین، طی نیمه نخست سال‌۱۳۹۷ تحویل شرکت بهره‌بردار می‌شود.

تیرماه 97
6  کیلومتر از خط7 مترو تهران که به‌دلیل نداشتن ایمنی کافی تعطیل شده بود با حضور محمدعلی افشانی، شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.

آقای مهدی چمران، رییس سابق شورای شهر تهران: خط‌7 متروی تهران در مدیریت شهری قالیباف با دو قطار در 22‌کیلومتر راه‌اندازی شد؛ به‌نحوی که در زمان افتتاح بدون کمترین مشکلی امکان خدمات‌رسانی به شهروندان را داشت. بی‌تردید یکی از اصلی‌ترین شروط افتتاح این خط همانند سایر خطوطی که پیش از این راه‌اندازی شده بود افزایش تدریجی امکانات خط بود. این موضوع مسبوق به سابقه است، یعنی این شیوه در تمام خطوط اجرا شده و امکانات رفاهی و افزایش ایمنی مسافران به تدریج به خطوط افزوده می‌شود، بنابراین افتتاح خط‌7 در دوران مدیریت قالیباف خالی از ایراد بوده است. در سایر خطوط نیز امکاناتی چون هواکش‌ها، دوربین‌ها و سایر موارد مورد نیاز به حد کافی برای خطوط در نظر گرفته می‌شد و با افزایش قطارها و ... امکانات مورد نیاز نیز بدان افزوده می‌شد. با توجه به اینکه دو قطار در خط‌7 حرکت داشتند و زمان تردد قطارها نزدیک به 30‌دقیقه بود، حرکت قطارها با یک سیگنالینگ ساده هم امکان‌پذیر بود. با روی کار آمدن نجفی و بهانه‌هایی که بیشتر سیاسی بود تا فنی، متأسفانه خیل عظیمی از مردم تهران از استفاده از خط‌7 محروم شدند. مشکلات فنی اصلی‌ترین ایرادی بود که بر خط‌7 مترو گرفته شد؛ در حالی که قبل از تعطیلی این خط توسط شورای پنجم خدمات‌رسانی به مسافران به خوبی و بدون کمترین ایرادی انجام می‌شد.

فروردین 98
فاز اول خط‌6 متروی تهران به طول 6‌کیلومتر و با سه ایستگاه دولت‌آباد، بعثت و میدان شهدا با یک سال تأخیر نسبت به وعده مسوولان و با یک ایستگاه کمتر افتتاح شد.

آقای محمد علیخانی، رییس کمیسیون حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران: مشکلاتی که باعث شد بهره‌برداری از خط‌7 مترو متوقف شود، در خط‌6 نیز وجود دارد و نمی‌توانیم به‌دلیل اینکه این‌ها خودی هستند، سکوت کنیم. بنده فرقی بین مدیران سابق و فعلی قائل نمی‌شوم. مسوولان می‌توانستند با تأخیر و عجله به خرج ندادن افتتاحیه خط‌6 را انجام دهند. خط‌6 مترو هم‌اکنون فاقد هواکش است و در صورت بروز حادثه باید مسوولیت آن را بپذیرند. حادثه آتش‌سوزی در متروی کشورهای فرانسه و روسیه تعداد بالایی کشته برجای گذاشت، در حالی که ایستگاه‌های متروی آن‌ها دارای هواکش بود. یکی از دلایل شهرداری برای افتتاح زودهنگام این خط، سرفاصله حرکت قطارهاست که هر 30دقیقه یک‌بار است. نقص‌هایی از جمله نبود سیستم اطفای حریق وجود دارد که نقص مهمی به شمار می‌آید.

captcha
شماره‌های پیشین