671
یکشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
12

خبر

گزارشی از تاریک و روشن‌های عملیات رسانه‌ای برای تحقق «حمایت از کالای ایرانی»

شعار سال به مثابه مفهوم محوری عملیات رسانه‌ای

نزدیک به یک دهه است که مقام معظم رهبری با تأکید بر اهداف و چشم‌اندازهای اقتصادی، سال‌ها را نام‌گذاری می‌کنند. یکی از پررنگ‌ترین شاخصه‌های اقتصادی که مورد تأکید ایشان قرار گرفته است، حمایت از سرمایه، کارگر و کالای ایرانی است. سالی که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم سال «حمایت از کالای ایرانی» نام گرفت. ایشان در سخنرانی آغاز سال در حرم مطهر رضوی از مردم خواستند که «با تعصب» از کالای ایرانی حمایت کنند. یکی از برجسته‌ترین صورت‌های حمایت بدون تردید تبلیغ و ترویج رسانه‌ای است. رسانه‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های خود تقریباً هر چیزی را برجسته کنند. از باورها و اعتقادات گرفته تا محصولات و خدمات. در این گزارش قصد داریم نحوه عملکرد رسانه‌های رسمی و غیررسمی را در قبال حمایت از کالای ایرانی بررسی کنیم. پس سؤال محوری ما این است: رسانه‌ها در حمایت از کالای ایرانی چه کردند و چه نتیجه‌ای به دست آوردند؟

شماره‌های پیشین