sobhe-no.ir
632
شنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۷
7
مدیریت اصلاح‌طلبان در اداره شهر به‌دنبال افزایش هزینه زندگی در تهران است

پولی شدن تونل‌ها ی تهران

شهرداری تهران با وجود استقرار شهردار جدید هم گویا روی آرامش را به خود نخواهد دید. شاهد این مدعا نیز خبری است که در دو سه روز گذشته واکنشی بزرگ را در میان افکار عمومی رقم زده است. معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران از ارائه لایحه دریافت عوارض برای تردد از تونل‌های شهری و بزرگراه صدر به شورای شهر تهران خبر داد. این در حالی است که عصر دیروز که روز تعطیلی بود، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران به این موضوع واکنش نشان داده و توضیحاتی را در این باره ارائه کرد.

معاون وزیر صنعت:

خودروسازان نیازمند برنامه پنج‌ساله برای تولید هستند

صبح نو

معاون وزیر صنعت:

خودروسازان نیازمند برنامه پنج‌ساله برای تولید هستند

ایران خودرو سرانجام مجوز افزایش قیمت انواع خودروهای زیر 45 میلیون تومانی خود را از دولت دریافت کرد و تغییرات قیمتی خودروهای پژو 206، خانواده سمند، پژو405، رانا و پژو پارس سال را در لیست دی‌ماه خود منتشر کرد. براین اساس تغییرات قیمتی در محصولات ایران خودرو بیش از 10 میلیون تومان در انواع محصولات بوده است. از سوی دیگر نیز معاون طرح و توسعه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان نیازمند برنامه حداقل پنج‌ساله هستند تا بتوانند روال مشخصی را در تولید محصول در شرکت‌های خود پیاده کنند.
آقای سعید زرندی اظهار کرد: رویکرد وزارت صنعت، نگاه حمایتی از قطعه‌سازان است و خودروسازان برای بومی‌سازی و ارتقای داخلی‌سازی باید به استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی رجوع کنند. رشد بیش از 100 درصدی هزینه‌ها به‌ویژه محصولات فلزی، پتروشیمی و الکترونیکی، هزینه‌های خودروسازان را افزایش داده اما از آنجایی که خودرو کالایی حساس است، باید نگاه محوری در این خصوص داشته باشیم.
وی فضای کنونی اقتصادی را «خاص» توصیف کرد که باید ابتدا این شرایط را پشت سر بگذاریم، اما در عین حال باید از این فرصت برای بومی‌سازی و ارتقای داخلی‌سازی بهره‌گیری کنیم.
معاون طرح و توسعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این که برخی تأمین نقدینگی برای خودروسازان را در شرایط کنونی پیشنهاد می‌کنند، گفت: این وزارتخانه برای خودروسازان و همه شرکت‌هایی که دولت در آن‌ها سهام دارد، سرمایه در گردش در نظر نگرفته است.
زرندی پیش از این درمورد اجرای طرح رونق تولید در سال گذشته گفت: از بهمن‌ماه امسال با حمایت صندوق توسعه ملی اجرای تبصره 18 قانون بودجه 97 را در دستور کار قرار خواهیم داد که از طریق سامانه بهین یاب عملیاتی می‌شود. این مهم با اعتبار 10 هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی، 10 هزار میلیارد تومان منابع داخلی بانک‌ها و یارانه هزار میلیارد تومانی دولت برای صنایع (در مجموع 21 هزار میلیارد تومان) اجرایی می‌شود که فرآیند آن یک ساله خواهد بود.
در تبصره 18 قانون بودجه سال 97 آمده است: با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش‌آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی، به دولت اجازه داده می‌شود از یک سری ردیف‌های اعتباری برای حمایت از طرح‌های تولیدی اشتغال‌زا با اولویت بازسازی و نوسازی صنایع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی نیمه‌تمام بخش خصوصی با پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد، اجرای طرح (پروژه) های صنایع کوچک و حمایت از خوشه‌های صنعتی، بافت‌های فرسوده و طرح‌های حمل و نقل عمومی و ریلی، کارورزی جوانان و طرح‌های اشتغال‌زایی مناطق مرزی نظیر کوله‌بران، گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی هزینه کند.
پیش‌تر آقای رضا رضایی، عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان گفته بود: صنعت قطعه‌سازی 20 هزار میلیارد تومان از خودروسازان طلبکار است و باید دست‌کم 40 درصد آن (معادل هشت هزار میلیارد تومان) پرداخت شود تا به‌روزرسانی خطوط، ظرفیت‌سازی و تأمین کارکنان و کارگران این صنعت میسر شود.
بر اساس آخرین آمارها، آذرماه امسال 38 هزار و 275 دستگاه سواری، 61 دستگاه ون، دو هزار و 949 دستگاه وانت، 148 دستگاه مینی بوس و میدل بأس، 12 دستگاه اتوبوس و 700 دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در کشور تولید شد که در مقایسه با آذرماه پارسال بیش از 71 درصد کاهش داشت.

captcha
شماره‌های پیشین