631
چهارشنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۷
8

خبر

«صبح‌نو» از نمایشگاه جهیزیه ایرانی که این روزها در مصلای تهران برپاست، گزارش می‌دهد

به مبارکی خرید کنید

پس از نمایشگاه آذرماه لوازم خانگی که با عدم استقبال بسیاری از شرکت‌ها همراه بود، این روزها نمایشگاه جهیزیه ایرانی در حال برگزاری است که با استقبال خوبی از سوی شرکت‌ها و مردم مواجه شده است. این روزها مصلای تهران به محلی پررفت و آمد برای زوج‌های جوان تبدیل شده، چرا که همه محصولات را از چند شرکت متفاوت می‌توانند به صورت یکجا ببینند و با یکدیگر مقایسه کنند. البته یکی از نقاط قوت این نمایشگاه فروش محصولات به صورت اقساط است که سبب استقبال خانواده‌ها و زوج‌های جوان شده است.

کاسب خیّر و اهالی محله برای ازدواج جوانان آستین بالا زده‌اند

اراده خدایی برای کمک به پیوندهای آسمانی

صبح نو

«صبح‌نو» از نمایشگاه جهیزیه ایرانی که این روزها در مصلای تهران برپاست، گزارش می‌دهد

به مبارکی خرید کنید

پس از نمایشگاه آذرماه لوازم خانگی که با عدم استقبال بسیاری از شرکت‌ها همراه بود، این روزها نمایشگاه جهیزیه ایرانی در حال برگزاری است که با استقبال خوبی از سوی شرکت‌ها و مردم مواجه شده است. این روزها مصلای تهران به محلی پررفت و آمد برای زوج‌های جوان تبدیل شده، چرا که همه محصولات را از چند شرکت متفاوت می‌توانند به صورت یکجا ببینند و با یکدیگر مقایسه کنند. البته یکی از نقاط قوت این نمایشگاه فروش محصولات به صورت اقساط است که سبب استقبال خانواده‌ها و زوج‌های جوان شده است.

رسومات جاری در جامعه ما، تهیه جهیزیه را به عهده خانواده عروس گذاشته است. اگرچه در برخی خرده‌فرهنگ‌ها، داماد هم عهده‌دار تأمین بخشی از جهیزیه می‌شود؛ اما در هر حال خانواده‌های صاحب اولاد دختر، نمی‌توانند از کلیت آن شانه خالی کنند. چه بسیارند خانواده‌هایی که برای خرید جهیزیه، دچار قرض و بدهی فراوان می‌شوند و از این بدتر، دخترانی که به‌دلیل ناتوانی خانواده در تهیه جهیزیه، ازدواج‌شان به تعویق می‌افتد.
در این بین چند روزی است که در مصلای تهران 
نمایشگاه جهیزیه برپاست. نمایشگاهی که به‌رغم اطلاع‌رسانی‌های نه چندان زیاد، با استقبال نسبتاً خوبی از سوی مردم مواجه شده است. در سالن نمایشگاه که قدم می‌گذارید، زوج‌های جوانی را می‌بینید که با دقت تمام و نگاهی موشکافانه در حال دیدن و خرید اجناس هستند. علاوه بر زوج‌های جوان اغلب بازدیدکنندگان این نمایشگاه را مادرانی تشکیل می‌دهند که همراه با دختران‌شان برای خرید جهیزیه 
به آن‌جا آمده‌اند. در این نمایشگاه موضوعی که بیش از هر چیزی توجه را به خود جلب کرد؛ غرفه‌ها و نمایندگی‌های محصولات صد در صد ایرانی بود و این‌بار دیگر خبری از کالاهای خارجی نبود. در این نمایشگاه انواع لوازم خانگی 
با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و برندهای داخلی، منسوجات و فرش و موکت توسط شرکت‌های داخلی از شهرهای مختلف کشور عرضه می‌شود. از لوازم مربوط به آشپزخانه گرفته تا سرویس‌های 
اتاق خواب، تزیینات داخلی، مبلمان و فرش فروشی، اسباب‌ریز و درشت خانه در این نمایشگاه عرضه می‌شود و نیاز کوچکترین عضو خانواده تا افراد مسن را تأمین می‌کند. تنوع کالایی به‌ویژه مبلمان و لوازم خانگی در این نمایشگاه توجه برخی از بازدیدکنندگان به‌ویژه زوج‌های جوان را به خود جلب کرده بود. تعدادی از بازدیدکنندگان معتقد هستند، قیمت کالاهای عرضه شده با بازار چندان تفاوتی ندارد. یکی از بازدیدکنندگان در این‌باره می‌گوید: «توقعی که ما از نمایشگاه‌ها داریم ارائه کالای با کیفیت و قیمت مناسب است و در این نمایشگاه قیمت‌ها تفاوت چندانی با بازار ندارد.» وی در ادامه می‌افزاید: در این نمایشگاه همه نوع لوازم خانگی با رنگ‌های متنوع در یکجا و به صورت اقساط عرضه می‌شود و برخی از فروشندگان نیز کالا ها را با تخفیف ارائه می‌دهند و این موضوع را می‌توان به‌عنوان نقطه قوت این نمایشگاه نام برد. البته برخی فروشندگان علاوه بر چک‌هایی که 
در قبال فروش اقساطی کالا طلب می‌کنند، ضامن کارمند هم می‌خواهند که این موضوع کار را برای زوج‌های جوان اندکی سخت‌تر می‌کند. یکی دیگر از بازدیدکنندگان که خود را نجفی معرفی کرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار روزنامه «صبح‌نو» می‌گوید: «فروش اقساط در شرایط اقتصادی فعلی که اغلب مردم دست‌شان خالی است، طرح قابل توجهی است.» این بازدید کننده ادامه می‌دهد: در همه جا خودرو و خانه به صورت اقساط به فروش می‌رسد اما به سبب عدم اطمینان بین فروشنده و خریدار و احتمال چک‌های برگشتی، فروش به صورت اقساطی یا لیزینگ برای دیگر کالاها چندان فراگیر نیست اما در این نمایشگاه چندین نمایندگی هستند که کالا را به صورت اقساط بلندمدت و حتی بدون پیش‌پرداخت 
به زوج‌های جوان ارائه می‌کنند.

غرفه‌داران چه می‌گویند؟
یکی از غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه جهیزیه ایرانی می‌گوید: «ما از طرح فروش به صورت اقساط راضی هستیم چرا که هم می‌توانیم مشتری‌های بیشتری جذب کنیم و هم می‌توانیم محصولات بیشتری را به فروش برسانیم؛ ضمن اینکه با این کار برند محصولاتم نیز معرفی خواهد شد. در این نمایشگاه برندهای ایرانی همچون اسنوا، 
پارس خزر، آزمایش و پارس حضور دارند. غرفه اسنوا تمامی محصولات خود را بدون هیچ پیش‌پرداختی تا سقف 20 میلیون تومان در اقساط 
36 ماهه به فروش می‌رساند. این شرکت فقط از شما یک ضامن کارمند می‌خواهد و هم اینکه می‌بایست شما شاغل باشید. پارس‌خزر نیز با تمام محصولات خود در این نمایشگاه شرکت کرده است، البته پارس خزر در این نمایشگاه فروش اقساط ندارد اما پنج‌درصد نسبت به شرایط عادی بر روی محصولاتش تخفیف اعمال کرده است. شرکت پارس نیز که محصولاتی مانند تلویزیون، یخچال، گاز، بخاری و جاروبرقی دارد نیز با سود 14درصد سالانه اجناسش را به صورت اقساط بلندمدت به فروش می‌رساند.
از کالاهای سنگین که عبور کنید به غرفه‌های لوازم آشپزخانه می‌رسید. از انواع سرویس‌های قابلمه تا سرویس‌های چندین پارچه غذاخوری را می‌توانید آنجا بینید. در این نمایشگاه یک سالن دیگر کاملاً متعلق به مبلمان و فرش است. مبلمان‌هایی را  که به گفته فروشندگانش صادراتی هستند می‌توانید در تنوع مختلف به صورت یکجا ببینید. یکی از بازدیدکنندگان که به نظر از خرید خود راضی می‌رسید در گفت‌و‌گو با خبرنگار روزنامه «صبح‌نو» گفت: «یک دست مبل و یک میز غذاخوری با ارائه چند چک سفارش داده‌ایم که کیفیت و نوع آن به نظرمان خوب است و امیدواریم مبلی را که در نهایت به خانه‌مان ارسال می‌کنند، کیفیت خوبی داشته باشد.»

همان‌جا تالارعروسی رزرو کنید!
در این نمایشگاه غرفه‌ای بود که صفر تا صد مراسمات عقد و عروسی را هم به عهده می‌گرفت. فقط کافی بود میزان هزینه مدنظرتان را بدهید تا خودشان برایتان تالار پیدا کنند؛ آرایشگاه رزرو کنند و مزون لباس عروس را هماهنگ کنند تا شما بروید از میان صدها گزینه روی میز، طبق سلیقه‌تان انتخاب کنید. گفتنی است این شرکت‌ها هزینه‌ای بابت این پیگیری‌ها از شما نمی‌گیرند چرا که طبق قراردادهای قبلی که با تالارها و مزون‌ها دارند در ازای جذب مشتری مبلغی را دریافت می‌کنند، ضمن اینکه تالارها از راه این شرکت ارائه‌دهنده خدمات هزینه‌ای بابت ورودی از شما نمی‌گیرند. 

captcha
شماره‌های پیشین