588
سه شنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۷
11
گزارش «صبح‌نو» از تلاش تازه فیس بوک برای بازیابی اعتبار از دست رفته با راه‌اندازی اتاق جنگ

معصومیت از دست‌رفته

اواخر شهریورماه بود که کمپانی فیس بوک در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا واحدی با عنوان «اتاق جنگ» راه‌اندازی کرد. این برند روبه افول فضای مجازی اعلام کرد برای جلوگیری از «مسائل» انتخابات 2016 آمریکا در سایر انتخابات سیاسی در سراسر جهان این واحد را راه‌اندازی کرده است. فیس بوک در بیانیه خود ادعا کرده بود بعضی حساب‌های روسی با انتشار اخبار ناصحیح و ایجاد هجمه تبلیغاتی مسیر انتخابات 2016 آمریکا را منحرف کردند. این واحد که با سروصدای رسانه‌ای فراوانی افتتاح شد تلاشی بود برای بازسازی وجهه از دست رفته فیس بوک پس از رسوایی‌های پی‌درپی این شرکت در نقض سیاست‌های حریم خصوصی کاربرانش. در این گزارش با بازخوانی گزارش‌های راه‌اندازی این واحد موسوم به اتاق جنگ تلاش کرده‌ایم به این سؤال پاسخ دهیم: راه‌اندازی اتاق جنگ چقدر مؤثر بوده است؟

خبر

شماره‌های پیشین