488
سه شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
6
معاون وزیر راه خبر داد

پایان قطعی اعتراضات کامیون‌داران

آب پاکی شهردار تهران روی دست شهروندان پایتخت

فعلاً منتظر بازگشایی خط7 نباشید

خط ۷، خطی درونشهری به طول ۲۷‌کیلومتر با ۲۳‌ایستگاه بوده و عمیق‌ترین خط متروی تهران محسوب می‌شود که در پایان دوره زمام‌داری آقای قالیباف افتتاح شد اما با روی کار آمدن شورای شهر و شهردار جدید، برای بستن این خط به دلایلی که آن‌ها را فنی خواندند، اقدام کردند. اقدامی که با واکنش گسترده مردم و همچنین مسوولان شورای شهر قبلی همراه بود. با همه این اوصاف شهردار جدید و مستعفی تهران و همچنین شهردار جایگزین از اصلاح مشکلات این خط مترو در وعده‌های مختلف خبر دادند که هنوز هم این اتفاق نیفتاده است.

صبح نو

معاون وزیر راه خبر داد

پایان قطعی اعتراضات کامیون‌داران

رییس سازمان راهداری گفت: با پیگیری کارگروه بررسی مشکلات کامیون‌داران و رسیدگی به مطالبات آن‌ها، اعتراضات رانندگان کامیون به‌طور کامل به پایان رسیده و جابه‌جایی بار آغاز شده است.
آقای عبدالهاشم حسن‌نیا درباره پایان اعتراضات رانندگان کامیون گفت: پیرو جلساتی که نمایندگان تشکل‌های کامیون‌داران با وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتند، اتمام اعتراضات را به همکاران و دیگر رانندگان ابلاغ کردند با این حال همچنان در برخی استان‌ها تعدادی از رانندگان به برخی موضوعات به‌ویژه هزینه حمل بار اعتراض داشتند که با توجه به اجرای برخی خواسته‌های آن‌ها از سوی سازمان راهداری و مشاهده ایجاد تغییرات در نرخ حمل بار از سوی رانندگان معترض نسبت به کامیون‌دارانی که اقدام به جابه‌جایی بار می‌کردند، همین تعداد رانندگانی هم که همچنان به اعتراضات ادامه داده بودند، دست از اعتراض کشیدند و فعالیت حمل‌و‌نقل بار را از سر گرفتند.
وی ادامه داد: کارگروه بررسی مشکلات رانندگان کامیون تشکیل شده و در حال اجرای خواسته‌ها و مطالبات کامیون‌داران است و بخش زیادی از روندهای اجرایی آن به‌خصوص حوزه‌های مرتبط با وزارت راه انجام شده و آن دسته از مطالبات رانندگانی که با حوزه‌های خارج از وزارت راه یا سایر دستگاه‌ها مانند کمیسیون‌های اجتماعی و عمران مجلس مرتبط است، رایزنی‌ها انجام شده و دست‌اندرکاران این بخش‌ها قول مساعد برای رفع آن‌ها داده‌اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در روزهای تعطیل هفته گذشته به‌رغم آنکه برخی پایانه‌های بار یا مراکز صنعتی تولیدی تعطیل بودند، بیش از ۲۰۰‌هزار فقره بارنامه صادر شد که نشان‌دهنده عملیاتی شدن بخش مهمی از خواسته‌ها و مطالبات رانندگان است.
وی در خصوص رفع مشکل گرانی و احتکار لاستیک کامیون تأکید کرد: پس از مذاکره با وزارت صنعت معدن و تجارت، قرار شده در پایانه‌های بار، فضایی به‌صورت رایگان برای فروش مستقیم و بدون واسطه لاستیک به کامیون‌داران اختصاص یابد تا لاستیک با نرخ مصوب و کمتر از قیمت بازار به ۳۳۰‌هزار دستگاه خودروی سنگین باری و ۷۰‌هزار دستگاه ناوگان مسافری به فروش برسد.
به گفته حسن‌نیا موضوع بررسی و تعیین فرمول محاسبه حمل بار بر اساس تن ـ‌کیلومتر نیز در حال بررسی است و به‌زودی پس از دستیابی به دستورالعمل نهایی، ابلاغ خواهد شد.
رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در کارگروه بررسی مشکلات، ۹نفر از نمایندگان رانندگان معترض حضور دارند و در حال پیگیری سایر اشکالات هستند، گفت: بخش مهمی از مشکلات مربوط به شکایت رانندگان از شرکت‌های حمل‌ونقل است که به نظر رانندگان، در حوزه دریافت بار از صاحب کالا و واگذاری آن به راننده شفافیتی وجود ندارد؛ سازمان راهداری در حال بررسی این موارد است.
اعتصاب سراسری کامیون‌داران در ایران از روز اول خرداد ۱۳۹۷ در ۱۶۰ شهر از ۲۵‌استان ایران، آغاز شد. این اعتصاب به‌صورت روزانه ادامه داشته‌است. این اعتصاب در روز سه‌شنبه اول خرداد در دست‌کم هفت استان با خودداری کامیون‌داران از حمل بار آغاز شد و گسترش یافت که در ادامه و استمرار اعتصاب کامیون‌های تانکر، سبب اختلال در توزیع بنزین و گازوئیل شده و چندین جایگاه سوخت بنزین در سراسر ایران از مدار سوخت‌رسانی خارج شدند. برخی از رانندگان با نصب پلاکاردهای بزرگ در جلو کامیون خود به «گران شدن عوارض و لوازم یدکی» در عین «ثابت ماندن کرایه بار» اعتراض کرده‌اند. این اعتصاب در روز چهارم بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ ایران را دربرگرفت. روز دوشنبه هفتم خرداد ۱۳۹۷ پایانه بار تهران به اعتصاب پیوست، اعتصاب سراسری کامیون‌داران در روز پنجم با پیوستن گروهی از رانندگان اتوبوس‌های شهری به این اعتصاب سراسری ادامه پیدا کرد. این اعتصاب سراسری حمایت‌هایی را توسط فدراسیون‌های جهانی و منطقه‌ای کارگران به‌دنبال داشته‌است.

captcha
شماره‌های پیشین