از همان روزهایی که آقای همایون امیرزاده، سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران به «صبحنو» گفت که 3.7 میلیارد تومان از سوی ارشاد به مصلای امام خمینی (ره) داده شده تا تبلیغات محیطی در اختیار ارشاد و در ادامه در اختیار صنف یعنی شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران قرار بگیرد میشد حدس زد که این آغاز یک حاشیه جدید برای نمایشگاه کتاب است البته درستتر باید گفت که یک حاشیه ادامهدار چرا که شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران سال قبل از این نیز عهدهدار کمیته تبلیغات نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب بود و بنا به اعلام نزدیکان به وزارت ارشاد بهرغم هزینه درآمد صفر را جلوی کارنامه خود ثبت کرده بودند و مجدداً امسال نیز عهدهدار تبلیغات نمایشگاه شده بودند که خب این را باید مسوولان نمایشگاه کتاب توضیح میدادند که ندادند.