287
چهارشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
14

خبر

فیلم سینمایی »21 روز بعد» در پردیس ملت رونمایی شد

روایتی خیال‌انگیز از دنیای یک نوجوان

فیلم سینمایی »21 روز بعد» که در طول جشنواره مورد بی‌توجهی واقع شده بود، شامگاه نهم مرداد در پردیس سینمایی ملت و با حضور هنرمندان و اهالی رسانه در حالی رونمایی شد که کارگردان این کار از همه خواست تا در صورت تمایل، مبلغ این کار شوند. چرا که این فیلم همچنان امکان تبلیغات مناسب را ندارد.

صبح نو

فیلم سینمایی »21 روز بعد» در پردیس ملت رونمایی شد

روایتی خیال‌انگیز از دنیای یک نوجوان

فیلم سینمایی »21 روز بعد» که در طول جشنواره مورد بی‌توجهی واقع شده بود، شامگاه نهم مرداد در پردیس سینمایی ملت و با حضور هنرمندان و اهالی رسانه در حالی رونمایی شد که کارگردان این کار از همه خواست تا در صورت تمایل، مبلغ این کار شوند. چرا که این فیلم همچنان امکان تبلیغات مناسب را ندارد.

از بین فضاهای موجود در دنیای هنر هفتم، جشنواره فیلم فجر همیشه یکی از پر جنجال‌ترین رخدادهای سینمایی است که هر سال آبستن اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی و بعضاً برنامه‌ریزی شده می‌شود.
 سی و پنجمین دوره این جشنواره که در سال گذشته برگزار شد نیز بی‌حاشیه نبود و هر ازگاهی اخبار کم‌لطفی و تبعیض‌هایی که به برخی از آثار موجود در این جشنواره می‌شد، به گوش می‌رسید. در بین این خبرها و در روزهای پایانی جشنواره بود که نام فیلم »بیست و یک روز بعد» به کارگردانی و نویسندگی آقای محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی آقای محمدرضا شفاه نیز شنیده می‌شد.
 
بی‌مهری‌های جشنواره‌ای
محمدرضا شفاه همزمان با نمایش این فیلم در ساعت نامناسب در جشنواره فیلم فجر و دیگر کم‌توجهی‌های موجود در این‌باره به مهر گفت: ماجرای بی‌مهری به فیلم »بیست و یک روز بعد» از روز اعلام برنامه نمایش فیلم مشخص شد. کسانی که پیش از شروع جشنواره نسخه‌ای از فیلم را دیده بودند و مورد توجه آنها قرار گرفته بود بعد از دیدن جدول فیلم با من تماس می‌گرفتند که چرا چنین برنامه نمایشی را برای فیلم در نظر گرفته‌اند. در واقع همه می‌دانند اکران یک فیلم در ساعت ۱۸ آن هم در روز آخر جشنواره فیلم فجر به این معناست که کسی این فیلم را نمی‌بیند و رسانه‌ها نیز به دلیل دیده نشدن فیلم، چیزی درباره آن نمی‌نویسند.
وی همچنین عنوان کرد: در کلام به ما گفتند که »بیست و یک روز بعد» در بخش مسابقه حضور دارد اما در عمل نشان دادند که دوست نداشتند این فیلم به بخش مسابقه راه پیدا کند. معتقدم یک تلاش کاملاً تعمدانه وجود داشت تا این فیلم در جشنواره دیده نشود.
مضاف بر این‌ها طبق نظر سنجی اعضای »مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب» فیلم »21 روز بعد» در کنار سینمایی »ماجرای نیمروز» و »ویلایی‌ها» جزو 3 اثر برگزیده جشنواره سی و پنج فجر انتخاب شدند.

بهترین فیلم از نگاه مخاطب
این فیلم در طول جشنواره نیز مورد توجه منتقدان و تماشاگران زیادی قرار گرفت و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کرد اما در بخش رقابتی جشنواره جایزه خاصی به آن اعطا نشد.
از سوی دیگر فیلم سینمایی مذکور در سی امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان موفق به کسب ۷ پروانه زرین (بهترین فیلم نوجوان، ۲ جایزه بهترین بازیگر، بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، فیلم منتخب یونیسف ایران و جایزه عشقی بزرگ برای جهانیان) شد؛ اتفاقی که موجب شد تا بخشی از این کم‌لطفی‌ها تا حدی جبران شود.
سینمایی »21 روز بعد» جزو فیلم‌های پر لوکیشنی است که خیلی از سکانس‌های آن در لوکیشن‌های عمومی ثبت و ضبط شده‌اند؛ ویژگی‌ای که جزو دشواری‌های تولید یک کار محسوب می‌شوند. این ویژگی در جشنواره نیز باعث شد تا سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری به این فیلم تعلق بگیرد.
»21 روز بعد» ملودرامی اجتماعی از زندگی نوجوانی به‌نام »مرتضی» است که در راه تحقق آرزوی ناکام پدرش، با چالش زیادی روبه‌رو می‌شود.
»مرتضی» قهرمان فیلم، قهرمانی امروزی است با رویاهایی که شبیه نوجوانان امروز است، در جایی نزدیک به حاشیه شهر زندگی می‌کند با کلی استعداد و توانایی؛ استعدادهایی که درگیر و دار فقر معدوم شده‌اند.
 خانم‌ها و آقایان ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، مهدی قربانی، امیرحسین صدیق، سینا رازانی، جلال فاطمی و حسین شریفی از بازیگران این کار هستند.
داستانی که در این سینمایی به آن پراخته شده، جزو قصه‌هایی است که کمتر در سینما به آن توجه می‌شود؛ ماجرای تازه‌ای که با بازی درخشان مهدی قربانی، بازیگر نوجوان آن، فیلم را به یکی از کارهای قابل توجه مبدل کرده است.

جای خالی فیلم‌هایی از این جنس در سینما
به گزارش تسنیم محمدرضا خردمندان در آیین رونمایی از »21 روز بعد» ابتدا با اشاره به کم لطفی‌های موجود گفت: در روزهای جشنواره فیلم فجر اثر ما دیده نشد و هضم اتفاق‌ها هم برایمان سخت بود و تنها کسی که در آن زمان من را آرام کرد، آقای موئینی بود. باید توجه کرد که این جنس از فیلم‌ها در سینمای کشور در حال انقراض است و اگر از آن‌ها حمایت نشود، کاملاً از بین می‌رود. همین‌جا از شما می‌خواهم اگر بعد از دیدن فیلم آن را دوست داشتید، مبلغ آن شوید؛ چون ما هم امکانات زیادی برای تبلیغات نداریم.
محمدرضا شفاه، تهیه کننده این فیلم نیز در گفت وگو با ایسنا از پیگیری‌هایی گفت که برای دریافت کمک از وزارت ارشاد و سازمان سینمایی انجام شده است.
وی همچنین »21 روز بعد» را فیلمی مناسب برای نوجوانان خواند و افزود: این فیلم بیش از آن‌که برای نوجوانان جالب باشد، می‌تواند برای پدران و مادران جذاب باشد، هم به‌لحاظ آموزشی و تربیتی و هم به‌لحاظ بعضی مفاهیم و معانی که این فیلم درباره آن‌ها حرف می‌زند.
شفاه در ادامه اذعان کرد: اگر کسی بخواهد کمکی کند، فرصت کمی تا زمان آغاز اکران عمومی فیلم باقی مانده است و باید در یکی - دو روز آینده، این کمک‌ها اعلام شود تا بتوانیم به طریقی از آن‌ها استفاده کنیم که فیلم بیشتر دیده شود.
در آخر لازم به ذکر است که جای سینمای نوجوانانه کنونی همچنان در سینمای ایران خالی است با این حال فیلم‌هایی از جنس» 21 روز بعد» از حیث محتوا دارای کارکردی چند بعدی هستند . فیلم‌هایی از این دست با همه سادگی تخیل مخاطب نوجوانان را تحریک می‌کند. نکته جالب فیلم این است که این اثر منحصر به فرد، خیال و واقعیت را در هم می‌آمیزد و از سوی دیگر معضل اجتماعی کلانی را در حوزه بهداشت و خدمات‌رسانی، در مقابل مخاطب نوجوان یا بزرگسال خود قرار می‌دهد.
اکران این فیلم از چهارشنبه 10 مرداد آغاز شده است.

captcha
شماره‌های پیشین