156
سه شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۵
10
چالش رانندگان تاکسی با اپلیکیشن اوبر

اسنپ‌های اروپایی تشنج آفرید

حدود 6 سال پیش بود که اوبرکب با ایده‌ای جذاب در سان‌فرانسیسکو پا به دنیای نرم‌افزارهای گوشی‌های هوشمند گذاشت. از آن وقت تا کنون این کمپانی که دیگر با نام اوبر شناخته می‌شود مانند آتشی که در جنگل می‌افتد، به‌سرعت در دنیا گسترش پیدا کرده تا جایی که هم اکنون در 58 کشور جهان، توسعه پیدا کرده است و بیش از 50 میلیارد دلار ارزش آن است. اما راهی که اوبر تا اینجا پیمود چندان ساده نبود. با تبدیل شدن اوبر به کمپانی لجستیکی برای ماشین‌های مسافربر و برنامه‌های آن برای پیشرفت خودران‌ها رقیب‌های متعدد و شکات زیادی علیه آن پدید آمد. این شرکت از سویی در مقابل خود آژانس‌های متعددی را -که در حال خطر بودند- می‌دید و از طرف دیگر حتی از سوی رانندگان خود نیز مورد تهدید واقع می‌شد. با این حال جذابیت این ایده برای مشتری‌ها باعث شده است با قدرت به پیش رود، اما چه شد که اوبر متولد شد؟ در حدود سال 1998 کالانیک برای پیوستن به پروژه موتورجست‌وجوی دو سویه‌ای از دانشگاه انصراف داد اما در کمتر از 2 سال با شکایت چندین کمپانی سرگرمی این شرکت تعطیل شد اما کالانیک از پا ننشست و سال 2001 با پایه گذاری یک کمپانی و فروش آن میلیونر شد و به نوعی انتقام خود را از شرکت‌های شاکی گرفت.

شماره‌های پیشین