sobhe-no.ir
1139
دوشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
30

تعامل حوزه سلامت و ارتباطات رسانه ای در ایران

حامد هاشمیکارشناس ارشد ارتباطات و رسانه / ضرورت بیش از پیش به مساله سلامت و رسانه ها، ارتباط مستقیمی با شناخت هر چه بیشتر این مقوله و اهمیت آن در زندگی امروزی ما دارد. در تعاریف جدید سلامت هم کالای مصرفی و هم کالای سرمایه ای معرفی شده است. به این معنا که فرد، علاوه بر مطلوبیت مستقیمی که از مصرف سلامت به دست می آورد، به صورت غیرمستقیم و از طریق افزایش بهره وری ناشی از افزایش سرمایه سلامت نیز مطلوبیت کسب خواهد کرد. سلامت شرطی ضروری برای ایفای نقش‌های اجتماعی است و انسان ها در صورتی می توانند فعالیت کامل داشته باشند که هم خود را سالم احساس کنند و هم جامعه آنها را سالم بداند، دو جنبه‌ای که همیشه ممکن است بر هم منطبق نباشند. (محسنی؛ 1388)

شماره‌های پیشین