sobhe-no.ir
1121
چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
13
«صبح‌نو» یک مفهوم کاربردی رسانه‌ای را بررسی می‌کند

مجادلاتی پیرامون «سرپرستگی» رسانه‌ها

فائزه حسین‌زاده / بحث صنایع فرهنگی -و البته صنایع رسانه‌ و سرگرمی به‌طور خاص- همیشه مناقشه‌برانگیز بوده است. اثرگذاری هر متن رسانه‌ای در جامعه علاوه بر نشان دادن قدرت بی‌بدیل رسانه‌ها، سوظن‌ها در مورد منابع مالی استفاده شده و نیات سرمایه‌گذاران را نیز در پی خواهد داشت. زیرا برخلاف سایر صنایع، صنایع فرهنگی ماهیتی متناقض دارند. اگرچه سرمایه‌گذاری در آن‌ها با خطر بازگشت سرمایه روبه‌رو ست اما، آن‌ها سودآور نیز هستند. بنابراین ماهیت سرپرستگی رسانه‌ها و تاثیرات احتمالی آن‌ بر آن‌چه به‌عنوان محصول نهایی توسط مخاطب مصرف می‌شود، از پرسش‌ها اساسی قرن بیستم تا به امروز بوده است: چه کسی پول رسانه‌ها را می‌دهد؟، رسانه‌ها به که خدمت می‌کنند؟ و سنگ محک موفقیت در رسانه‌ها چیست؟ آیا پول همه چیز است؟

خبر روز

همایون شجریان برای «می‌خواهم زنده بمانم» می‌خواند

شماره‌های پیشین