sobhe-no.ir
1117
شنبه، ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
15
نگاه

تاریخ به روایت بناهای تاریخی در «تهران‌14»

«صبح‌نو» فیلم جدید مهدویان را براساس نشانه‌شناسی ایدئولوژیک بررسی می‌کند

سایه نویسنده روی «شیشلیک»

مجتبی محمودی مهماندوست / شیشلیک بهانه است؛ نشانه اصلی «ایدئولوژی» است که باید کوبیده شود بنا به نسخه مارکس‌ که دوقطبی علم‌ و ایدئولوژی را مطرح کرد و با معرفی ایدئولوژی به‌عنوان‌ معرفت‌ کاذب‌ و فریبنده‌، «علم» را معرفت‌ حقیقی‌ معرفی کرد و معتقد است طبقه‌ای‌ که‌ در جامعه‌ ابزار تولید(در اینجا کارخانه پشم) را در اختیار دارد با رسانه(گزارشگری که تریبون پخش تملق است و گل و بلبل!) و بوق‌های گسترده شده در شهرک و بلندگوهایی بر بلندای بام کارخانه که درخدمت طبقه حاکم(بورژوا) و نیز ابزاری مانند مدرسه و کارخانه پشم به‌ خلق‌ و پروراندن ایدئولوژی‌ می‌پردازد تا به‌ منافع‌ خود دست‌ یابد.

اخبار کوتاه

شماره‌های پیشین