میلاد نجفی / این روزها سامانههای آنلاین پخش محتوا سروصدای زیادی کرده و توانستهاند با انتشار فیلمها، سریالها و برنامههای گفتوگومحور به رقیبی در مقابل سازمان صداوسیما تبدیل شوند. هرچند بهواسطه بستر استفاده از این سامانهها، همچنان تعداد مخاطب این مجموعهها با تلویزیون فاصله زیادی دارد اما به هرحال میزان مخاطبانشان روزبهروز بیشتر و چشمگیرتر میشوند. در این بین فیلیمو و نماوا دو سامانهای هستند که در صدر رقابت در این فضا وجود دارند. با گسترش پهنای باند و همینطور برخی نقاط ضعف و محدودیتها در صداوسیما، پلتفرمها توانستند به مرور جای خودشان را در بین مردم بازکنند. گوشیها و تلویزیونهای هوشمند هم به این چرخه کمک کردند و از طرفی سامانههایی که عمدتا درگیر انتشار محصولات تامینی بودند، حالا خودشان هم وارد گود تولید شدند؛ آنها سریالهایی را تولید کردند که برخی از آنها با موفقیت زیادی همراه بود. در ابتدا فیلیمو و نماوا طی یک مشارکت حرفهای درکنار هم فعالیت میکردند اما از ابتدای فصل پاییز برخی اختلافات آنها علنی شد و مشارکت حرفهای این دو به پایان رسید. «قورباغه» را باید آغاز بروز اختلافات این پلتفرم دانست. قورباغه به صورت انحصاری وارد نماوا شد و سپس «همرفیق» هم به همین سرنوشت دچار شد. کمکم رقابت دو برادرخوانده علنیتر شد و پایش به رسانهها هم کشید. نماوا و فیلیمو از طریق گزارشها و البته فعالیت برخی کاربران در شبکههای اجتماعی بهصورت غیرمستقیم برای هم شاخ و شانه کشیدند. حالا براساس اخبار موجود ظاهرا فیلیمو، بازیگر قدیمیتر این صحنه هم در آستانه تولید و پخش انحصاری چند سریال و برنامه گفتوگومحور است.