sobhe-no.ir
1097
دوشنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۹
13
گزارش «صبح‌نو» از تندیس‌هایی که درباره حاج قاسم سلیمانی ساخته شده است

روی ‌ماه در برج میلاد

بلافاصله پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی ارگان‌ها، گروه‌ها و اقشار مختلف اقدام به ساخت مجسمه و سردیس از ایشان ‌کردند. هرچند این موج تولید آثار هنری نشان‌‌دهنده عمق علاقه اقشار مختلف مردم به شخصیت والای سردار سلیمانی بود اما به دلایل مختلف بسیاری از این آثار هنری از کیفیت لازم برخوردار نبودند و بعضا باعث ناراحتی و حتی اعتراض برخی مردم و هنردوستان شد؛ اما شنبه‌شب طی مراسمی که در برج میلاد برگزار شد، از تندیس حاج قاسم رونمایی شد؛ تندیسی که بسیار زیبا و آبرومند است.

گزارش

در تبلیغات بازرگانی سیما بزرگنمایی نشود

صبح نو

گزارش

در تبلیغات بازرگانی سیما بزرگنمایی نشود

شورای نظارت بر صداوسیما طی جلسه‌ای خواستار پرهیز از اغراق و افراط در پیام‌های بازرگانی صداوسیما شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نظارت بر سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، جلسه ۴۸۶ شورای نظارت بر سازمان صداوسیما به ریاست حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای و با حضور اعضای شورای نظارت با موضوع بررسی عملکرد مالی و بودجه‌ای سال ۱۳۹۹ و نیز پیش‌بینی‌های برنامه‌ای و بودجه‌ای سال ۱۴۰۰ سازمان صداوسیما با حضور معاون منابع مالی و سرمایه انسانی، مدیرکل بازرگانی و رییس مرکز طرح و برنامه سازمان صداوسیما در محل دبیرخانه شورای نظارت برگزار شد.
در این جلسه مسوولان حوزه‌های مالی و برنامه و بودجه سازمان صداوسیما کمک و مساعدت به ایجاد رونق در تولید و بهبود کسب‌وکار را با توجه به سال جهش تولید و تأکیدات مقام معظم رهبری از جمله سیاست‌گذاری‌های جدید مدیریت پخش آگهی‌های بازرگانی عنوان ‌کردند.
در این راستا از ابتدای سال‌جاری پخش پیام‌های بازرگانی که هم موجب افزایش تولید و هم کمک به ایجاد اشتغال و کارآفرینی شود، در دستور کار قرار گرفته است که در نتیجه این اقدامات با پخش آگهی‌های کارخانه‌ها و صنایع، تعدادی از کارخانه‌ها که تعطیل شده بودند، رونق گرفته و همچنین اقبال مردم به استفاده از محصولات آنها افزایش پیدا کرده است.
با پخش پرحجم آگهی‌های بازرگانی محصولات داخلی، گرایش به استفاده از لوازم خانگی داخلی افزایش پیدا کرده است؛ سهم سبد خانوارها از مصرف لبنیات افزایش پیدا کرده و موجب توسعه فعالیت‌های موسسات آگهی‌‌دهنده شده است. همچنین با سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده سهم تبلیغ محصولات و لوازم صنعتی و فنی نسبت به خدمات افزایش پیدا کرده است.
در این جلسه برخی برنامه‌های پیشنهادی سال ۱۴۰۰ سازمان از جمله اینکه سازمان صداوسیما قصد دارد تا سهم پخش آثار انیمیشن ایرانی به داخلی را به سه‌چهارم افزایش دهد و حدود ۷۰۰ قسمت سریال نیز برای باکس‌های شبانه در نظر بگیرد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ادامه اعضای شورا بیان ‌کردند که با توجه به رقابت رسانه‌ای، شایسته است مدیران بخش‌های مختلف رسانه ملی مستمرا  مناسب با نیاز و ذائقه مخاطب برنامه‌های گوناگون و متنوع در موضوعات و ساختارهای مختلف خصوصا  در موضوعات اجتماعی و خانوادگی به‌ویژه برنامه‌های مفرح و شاد تولید و پخش کنند.
نمایندگان قوای سه‌گانه در شورای نظارت رعایت برخی شوون اجتماعی و فرهنگی در پخش آگهی‌های بازرگانی و پرهیز از اغراق و افراط را مهم برشمردند و اعتماد مردم به صداوسیما را یک اصل خدشه‌نا‌پذیر دانستند که باید در تمامی اقدامات و برنامه‌ها مورد عنایت جدی قرار گیرد.
 

captcha
شماره‌های پیشین