sobhe-no.ir
1095
شنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۹
9
«صبح‌نو» وضعیت دوچرخه‌های اشتراکی در روزهای آلوده تهران را بررسی می‌کند

«بیدود» در روزهای پردود تهران کجاست؟

عارف چراغی / اگر نگاهی به گوشه و کنار تهران بیندازیم، لابه‌لای دود و سرما، آلودگی هوا و سر و صدای موتورها و خودروها که خیابان‌ها را به محاصره خود درآورده‌اند، می‌توان دوچرخه‌سوارانی را دید که با سختی زیاد، استفاده از دوچرخه را به هر وسیله نقلیه‌ای ترجیح می‌دهند؛ دوچرخه‌سوارانی که البته این روزها کمتر از هر زمان دیگری دیده می‌شوند. این روزها دوچرخه‌سواری در خیابان‌های کلانشهری مثل تهران که در طول زمان برای حرکت خودروها مناسب‌سازی شده، با مشکلات زیادی رو‌به‌روست. به‌طور مثال، اولویت‌ندادن به دوچرخه‌سواران در خیابان‌های اصلی توسط برخی رانندگان، نبود مسیر امن یکپارچه و پیوسته، شیب خیابان‌های شمالی به جنوبی و برعکس، از جمله مهم‌ترین مشکلات دوچرخه‌سواران برای این روزهاست. اختلال در حرکت مسیر دوچرخه‌سواری از مشکلات دیگر آنهاست که بسیاری از دوچرخه‌سواران نیز از ایجاد مزاحمت موتوری‌ها تا وانتی‌ها گلایه دارند.

ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری:

مشهد در زمینه نوآوری پیشروتر از تهران است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در چهلمین نوبت از افتتاح طرح‌های کلان ملی کشور که با عنوان پوشش تدبیر و امید برای جهش تولید که طی آن پنج طرح ملی دانش‌بنیان و کارخانه نوآوری افتتاح شد، گفت: در حال حاضر شهر مشهد در زمینه فناوری پیشروتر از تهران است.

30 درصد تسهیلات قرض‌الحسنه برای تمام اقشار افزایش یافت

وام‌هایی که در دوران کرونا دست مردم را می‌گیرند

شماره‌های پیشین