تهران بهعنوان پایتخت کشور بهنوعی پیشانی کشور و ویترینی برای نمایش شیوه مدیریت به حساب میآید. این مهم در دوره مدیریت جهادی شهر تهران بارها از سوی مدیران و کارشناسان شهری مطرح شده بود. همین نگاه بود که موجب پیشرفتها و دستاوردهای مهم داخلی و خارجی برای پایتخت در 12 سال مدیریت جهادی تهران شد. توسعه خطوط مترو و افزایش بهرهبرداری از ایستگاههای آن، توسعه خطوط اتوبوسرانی و راهاندازی خطوط اتوبوسرانی تندرو با اتوبوسهای مدرن و جدید، به نتیجه رسیدن پروژههای بزرگ عمرانی کشور چون برج میلاد، ساخت و تکمیل شبکه بزرگراهی پایتخت به طول بیش از 500 کیلومتر، بوستانهای محلی و منطقهای در شمال و جنوب شهر که در این سالها میزبان صدها هزار نفر از هموطنان بودهاند و دهها مورد دیگر مواردی هستند که میتوان به عنوان مصداق عینی به آنها اشاره کرد؛ اما از شهریور 96 که ورق برگشت و اداره شهر به اصلاحطلبان رسید، حاشیههای مختلفی گریبان شهر را گرفته است. ماجراهای انتخاب شهرداری که بعدها مرتکب جرم کیفری شد، بازنشستگی مدیر بعدی تهران و انتخاب سه شهردار و سه سرپرست در طول دو سال فقط یکی از این موارد است. کمبودهای عیان در خدمات شهری چون بارشهای زمستانه و زمینگیرشدن هزاران خودرو و بستهشدن بزرگراهها در پاییز 98 هنوز از یاد مردم نرفته است. آلودگی هوا هم که امسال نفس مردم را به تنگ آورده است. حالا در چنین شرایطی شوراییها در تذکرات مداوم خود از شهرداری انتقاد میکنند که خود انتخاب کردهاند. این رفتارها بیش از همه چیز تداوم سیاسیکاری معمول اصلاحطلبان را به ذهن متبادر میکند.
بیشتر از یک ماه است محدودیتهای تردد خودروها در محورهای بینشهری آغاز شده است. مسوولان ستاد ملی مقابله با کرونا تلاش کردند با این روش از سفر کرونا در جغرافیای کشور جلوگیری کنند و با اجرای سیاستهای محدودکننده، از شتاب بیماری بکاهند؛ اقدامی که با خارجشدن همه شهرهای قرمز و تغییر وضعیت آنها به زرد، موفق ارزیابی شده است. اما مشکلاتی هم در این طرح وجود داشت و آن هم گرفتن برگه تردد بین شهری بود. گرفتن برگه که بیشتر شبیه به جولانگاه جدید شیوع کرونا بود! اما قرار بود از روز گذشته سامانه مجازی دریافت برگ تردد راهاندازی شود که اعلام شد آن هم با مشکل مواجه شده است.