به نظر میرسد باز هم با اوجگیری شیوع کرونا و آغاز دورههای خانهنشینیهای اجباری و افزایش اوقات فراغت باز هم مردم به مطالعه کتاب روی آوردهاند و شاید دیگر چندان غیر قابل باور نباشد که ادعا کنیم کرونا دستکم بر تغییر رفتار مطالعاتی مردم و افزایش سرانه مطالعه در کشور تاثیر داشته است. اما دوره دوم شیوع کرونا، تفاوت بهسزایی با دوره اول دارد و آن هم این که دیگر مسیر فروش کتابهای کاغذی هم روی ریل قرار گرفته و پس از حدود هفتماه، کتابفروشهای بیشتری راه و چاه این بازاریابی جدید را یاد گرفتهاند. این درحالی است که اقبال نسبت به پلتفرمهای مجازی فروش کتاب نیز افزایش یافته است..